Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Ervaring gevraagd; Trigano Galleon 2023  (gelezen 1402 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EA85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Ervaring gevraagd; Trigano Galleon 2023
« Gepost op: augustus 08, 2023, 10:32:59 pm »

Dag allemaal, ik zou graag via dit forum wat trigano ervaringsdeskundigen vragen naar hun ervaringen. We hebben een gezin met twee dochters (3 en 0) en overwegen volgend jaar met een vouwwagen op pad te gaan. Zowel ik en mijn vriendin kennen het kamperen met een vouwwagen. In het verleden heb ik met mijn ouders goed weten te vertoeven in een Trigano Chantilly (jaartal weet ik niet meer). Destijds werd Trigano als een kwalitatief goed merk gezien. Ik lees op dit forum echter wisselende verhalen en soms ook 'franse slag'.

We zijn ons nog aan het orienteren, maar één van de mogelijkheden is een Trigano Galleon uit 2023. Zijn er mensen op dit forum met ervaringen over de Trigano Galleon en dan met name de nieuwere modellen? Ons viel de ruimte in positieve zin op en ook het tussengedeelte tussen de bedden is iets wat we beide zoeken. We hebben ook kort gekeken naar snelklappers, maar als ik dan filmpjes en instructies bekijk is de achtertent weliswaar snel op te zetten, maar is de voortent vaak nog steeds met stokken en derhalve niet veel sneller. Bovendien ontbreekt vaak die tussenruimte. Snelheid is ook geen key issue, daar we niet elke week een andere camping zullen uitzoeken. We kunnen de vouwwagen eerst bij ons thuis wel een paar keer testen om er handigheid in te krijgen.

De prijs van deze trigano viel ons in positieve zin op ten opzichte van andere modellen. Maar nu lees ik ook dat deze Galleon van de Trigano familie niet altijd het beste model is (reviews uit 2014-2015, dus mogelijk niet representatief). Ik lees überhaupt weinig reviews van dit type, alsof dit type wat minder populair is.

Ik hoop echter dat er mensen zijn met wat ervaring. Alternatieven voorstellen mag natuurlijk ook, zolang het budget van dergelijke vouwwagens niet direct verdubbeld. We willen ook sowieso nog wat andere modellen gaan bekijken, ondermeer de Jamet. Waar ik in het verleden las dat dit het goedkopere en iets minder kwalitatieve broertje was (uit dezelfde fabriek), ben ik daar nu wat minder zeker over.

We willen uiteraard voorkomen een kat in de zak te kopen. Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Gelogd

Miriam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte
  • klapperdeklap
Re: Ervaring gevraagd; Trigano Galleon 2023
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2023, 07:21:59 am »

Wij hebben hem al eens uitgebreid in de showroom bekeken, toen we nog op zoek waren naar een andere vouwwagen.
We kwamen tot de conclusie dat het weliswaar een hele mooie wagen is, maar dat de gebruikte materialen allemaal wat van goedkopere kwaliteit waren. Het doek voelt echt dun aan, het keukentje is wat ielig, de opbouw was het allemaal net niet. En het naaiwerk zag er uit alsof de naden in de showroom het al.gingen begeven.
Ik heb altijd begrepen dat Trigano en Jamet.uit de zelfde fabriek komen. In die optiek neem ik dan aan dat Jamet de voorkant van de fabriek is en Trigano de achterkant.
Ze zijn goedkoper, "but you get wat you Pay for".
Gelogd
Als scout begonnen met allerlei kleine stormtentjes,
Jamet Arizona 2002
Jamet Rondo XL 2012
Holtkamper kyte windforce 2015

Lager

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 36
  • Merk: kampeermiddel : Trigano ocean
Re: Ervaring gevraagd; Trigano Galleon 2023
« Reactie #2 Gepost op: augustus 09, 2023, 10:07:57 am »

Wij hebben jaren met een 2de hands Trigano Odyssee en 2 kleine kinderen gekampeerd. Meer dan prima vouwwagen en nooit een drupje water in de tent. Ja het is niet het beste van het beste materiaal, maar de prijs is daar dan ook naar. Maar aan een Trigano heb je een hele fijne wagen.

Mijn ervaring is dat een Galleon wel een hele grote wagen is. 2 bedden met een gangpad, dan een zaal van een voortent, die je wel zelf moet bouwen, die klapt niet mee. En dan nog een fijne ruime luifel. Die zaal van een voortent is fijn met een kleine maar zo gauw het een beetje weer is zit je buiten en heb je weinig meer aan die enorme ruimte.

Veel plezier met oriënteren.
Gelogd

Miriam

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 41
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte
  • klapperdeklap
Re: Ervaring gevraagd; Trigano Galleon 2023
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2023, 10:45:29 am »

Maar, als jullie nog weinig ervaring met een vouwwagen hebben,  waarom dan gelijk een nieuwe aanschaffen? Waarom niet een goede 2e handse om het eerst eens te proberen? Je zal ondervinden dat je pas na een paar keer ondervindt wat jullie echt belangrijk vinden aan een vouwwagen.
Voor, laten we zeggen de helft van wat jullie nu willen uitgeven kan je hele goede 2e hands wagens kopen, die ook nog jaaaren mee gaan. Als je daar zorgvuldig mee om gaat kan je die voor het zelfde geld weer verkopen en dan kopen welke wagen je weet dat je graag wil.
Gelogd
Als scout begonnen met allerlei kleine stormtentjes,
Jamet Arizona 2002
Jamet Rondo XL 2012
Holtkamper kyte windforce 2015

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.392
Re: Ervaring gevraagd; Trigano Galleon 2023
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2023, 11:18:35 am »

Hier een ex Galleon beziter. Geen nieuw (23) model maar weet niet hoe veel er veranderd is. Ik heb zojuist even op de website gekeken en volgens mij is het nog steeds dezelfde wagen.

Wij (en later ik ) waren er heel erg bljj mee. Je zet echt je eigen kasteel neer op een camping. Wij hadden 2 ondertentjes die voornamelijk dienst deden als 1 speelplek en opslag. 

De wagen was ook relatief makkelijk op te zetten als je het truukje eenmaal door had. Ik deed het alleen na de scheiding.

Wij kwamen toen uit een caravan en zochten wel de luxe maar ook meer ruimte.   En daar voldeed de wagen prima aan.  Het tussenpad gebruikte we wel als we alleen de wagentent hadden staan en van de kratjes opgestapeld maakten we dan een kledingkast. Werkte ook prima. Het keukentje was prima en gelijk aan zo veel van deze keukens en gelukkig zonder deurtjes etc. Maar wel loodzwaar. Het is een standaardoplossing.

Vandaar dat ik besloot dat huidige vouwwagen geen keuken moest hebben omdat ik daar zelf toch andere ideeën over had.

Als je voor de Galleon gaat, bedenk je dan goed waar je gaat kamperen. In Oostenrijk of Italië zijn de plekken soms niet groot genoeg. Dat was voor mij o.a. een reden om m weg te doen.
Plus dat ik met overnachten (tussenstop) een beetje voortent eigenlijk wel fijn vindt en alles opstapelen vanuit het middenpad bij een overnachting niet altijd handig.

Maar het is maar net hoe je daar zelf tegen aan kijkt.

Zo ik deze vouwwagen adviseren? Ja zeker wel.  Maar zelf zou ik, met de kennis die ik nu heb mss nog eens nadenken en heel mss voor een smitveld Tourist gaan. Dat is wel een heel ander concept maar dan hebben je kids echt een eigen kamertje binnen de hoofdtent wat met slecht weer ook fijn is. Je hebt toch veel ruimte en uitzicht maar een iets minder grote pplek nodig. Wel wat duurdere wagen waar je mss ook langer gebruik van kan maken omdat je niet altijd met dat 2e bed zit. Overigens slaapt mijn dochter van bijna 19 nog steeds in de vouwwagen dus dat is ook maar betrekkelijk.  Echter soms willen kids op een gegeven moment een eigen plekje.

Laat onverlet dat de Trigano Galleon echt een hele prima wagen is!
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2023, 11:24:49 am door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 285
  • Merk: kampeermiddel : Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Ervaring gevraagd; Trigano Galleon 2023
« Reactie #5 Gepost op: augustus 09, 2023, 01:44:18 pm »

Heeft veel weg van onze Raclet Safari. Die komt ook uit dezelfde fabriek.
Gelogd

EA85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk: kampeermiddel : Geen
Re: Ervaring gevraagd; Trigano Galleon 2023
« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2023, 05:12:22 pm »

Heel erg bedankt voor alle reacties tot dusver. Erg behulpzaam. Wat een leuk en actief forum!

Kon natuurlijk zijn dat er inmiddels wat verschillen en/of verbeteringen zijn ten opzichte van oudere modellen. We willen ook zeker occasions gaan bekijken en zitten ook nog niet vast aan één merk. De looks van de Galleon bevielen ons echter wel. Het klopt inderdaad dat het voor een beginnend kampeerder wellicht weggegooid geld is om direct een nieuwe vouwwagen te kopen.

Zelf ben ik gewend in Nederland op vakantie te gaan met de vouwwagen. Als het dan wat minder weer was, was een ruime voortent echt een uitkomst met voldoende ruimte voor ons kids om binnen te spelen als het buiten te nat was. Ik weet van de soms krappere plekken in het buitenland, dus dat zullen we ook zeker meewegen, maar voorlopig denk ik dat we in Nederland zullen starten.
 
Ik zag nog wel iets staan over kans op schimmelvorming bij de matrassen (ivm dichte plank) en de kwaliteit van de matrassen. Zijn er nog zaken om specifiek op te letten, mocht het toch een Galleon worden?
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.392
Re: Ervaring gevraagd; Trigano Galleon 2023
« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2023, 08:10:04 pm »

Idd moet je beetje rekening houden met condens onder de matrassen,  ff luchten in de.kchtend is soms.wel nodig. (Matrassen even in v vorm zetten bijv... kratje er onder voor eventjes. )

Mbt de Matrassen... Het is een hele lichte kwaliteit,  goed genoeg voor mij maar ik ben met slapen niet zo kieskeurig,  ik val nog in slaap op een zak grind...  hoe er rekening mee dat je daar wel wat aan wil passen.

Mijn ervaring was ook dat het buitendoek echt heel traag droogte. Ik  weet dat altijd aan het eitte doek. Maar dat heeft mijn huidige wagen ook en die droogt echt sneller. Dus dat heeft kennelijk toch tecmaken met de gebruikte "melange"

Ga je voor een tweedehands,  check dan vooral de elastieken (ook die waar de binnentent mee is opgehangen) die drogen nogal makkelijk uit.
« Laatst bewerkt op: augustus 10, 2023, 08:11:46 pm door poldertoerist »
Gelogd
Adventure Awaits
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal