Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974  (gelezen 5221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Trigano
Re: Trigano gevonden
« Reactie #30 Gepost op: juli 12, 2023, 10:39:45 am »

Ja er zit een muffe geur in van dicht te staan, maar hij is binnenin niet klam of vochtig of rare vlekken in van schimmel ofzo. Dus dat is echt supergoed!

Wat ik wel zou doen is:

2 Nieuwe steunpootjes monteren (even zoeken nog waar ik dat kan kopen)
2 nieuwe bandjes eronder
1 nieuw zijlichtje erop
Een plaatje mdf lijmen aan de onderkant van het geplooide bankje ter versteviging
Een nieuw afdekzeil
Nieuwe matrasjes
Alle overtrekjes eens in de wasmachine

eens een weekje openzetten in onze tuin

Ik denk dat het dat wel is eigenlijk... verder is er geen schade aan eigenlijk....


Wat we ermee gaan doen is eigenlijk nog niet echt beslist. Onze kindjes zijn nu nog maar pas 2 jaar, maar misschien vinden zij het wel leuk?
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.761
Re: Trigano gevonden
« Reactie #31 Gepost op: juli 12, 2023, 07:23:56 pm »

Jong geleerd is oud gedaan. Onze jongste gaat al vanaf 2 maanden oud mee.
Maar wel een hele leuke klapper.
Gelogd

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Trigano
Re: Trigano gevonden
« Reactie #32 Gepost op: juli 12, 2023, 08:38:34 pm »

In de vouwwagen lagen een paar oude brochures, uit de info kan ik denk ik afleiden dat het een Trigano Triolet moet zijn uit 1974
Gelogd

Longdude

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 137
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL
  • Freude am fahren
Re: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974
« Reactie #33 Gepost op: juli 16, 2023, 07:44:24 am »

Hoe vet is dit zeg! Een echte barn find, super gaaf en het ziet er nog goed uit ook. Bij het zien van de foto's komen een bak herinneringen naar boven. Ik ben als kind ook met nagenoeg dezelfde op vakantie geweest, in ieder geval in die kleurstelling en met de deur die naar de zijkant openklapt. Je hebt het over een afdekzeil, zat hier geen kunststof deksel op, of is dat toch een model later?
Gelogd

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Trigano
Re: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974
« Reactie #34 Gepost op: juli 16, 2023, 02:35:49 pm »

Nee geen plastic bak enkel een dekzeil. Wat overigens eens te vernieuwen is. Open ik best nieuwe topics voor de herstellingen?
Gelogd

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Trigano
Re: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974
« Reactie #35 Gepost op: juli 16, 2023, 10:35:43 pm »

Ondertussen heb ik ook wat kunnen verdersnuisteren in de vouwwagen, en heb een reclamefolder gevonden (in slechte staat), waar het model in beschreven staat.



« Laatst bewerkt op: juli 16, 2023, 10:37:25 pm door Jsur »
Gelogd

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Trigano
Re: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974
« Reactie #36 Gepost op: juli 17, 2023, 02:46:21 pm »

Goed...

Vandaag heb ik even willen de voortent opzetten, maar dat ging voor geen meter....

Dit zijn de onderdelen die ik heb , ik heb ook nog piketten en dergelijke, maar waar begin ik ??

Ik heb stokken met een haak (vermoedelijk moeten deze door de O ringen in het doek), en aan de andere kant een C , allicht om ergens aan te klikken. Wat aan wat moet , daar heb ik nog het raden naar. Allicht moet er een deel aangeklikt worden op het frame van de vouwwagen zelf, maar of de beugel dan naar binnen of naar buiten moet wijzen, ik heb er geen idee van.

Kunnen jullie mij helpen?? IK heb het onderstaande filmpje bekeken, maar over het belangrijkste deel , de opbouw van de buitentent wordt enkel gepraat, maar niets getoond, en dat is juist het deel waar ik het moeilijk mee heb...



EDIT: Zojuist een filmpje gevonden van EXACT hetzelfde model
https://youtu.be/PTKURBabZGs
https://youtu.be/_hbKoeIHb48



« Laatst bewerkt op: juli 18, 2023, 11:07:45 pm door Jsur »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.761
Re: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974 - Probleem opzetten voortent
« Reactie #37 Gepost op: juli 17, 2023, 05:57:54 pm »

Zit er zoveel documentatie bij dat ouwe beestje en dan net niet de bouwtekening. :-s
Zitten er aan het frame van de vaste tent oogjes op de hoeken en in het midden? Daar kan je dan de stokken met de haakjes in haken en vanuit daar verder bouwen.
Gelogd

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Trigano
Re: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974 - Probleem opzetten voortent
« Reactie #38 Gepost op: juli 18, 2023, 03:16:17 pm »

ja hoor die zijn er, ik heb stokken die ik in die oogjes kan doen. Het principe is mij ondertussen denk ik duidelijk, maar ik moet dat ding in mijn eentje kunnen opzetten, en ik weet niet of dat wel zal willen lukken.

Ik heb vandaag gestart met hem uit te legen, alles eruit, en kijken wat er nog bruikbaar inzit. Een deel niet, een deel wel, een ander deel misschien...
Gelogd

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Trigano
Re: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974
« Reactie #39 Gepost op: juli 29, 2023, 10:19:35 pm »

Wat heb ik ondertussen gedaan?

  • Ding binnenin opgeruimd, alle oude rommel eruit
    Vouwwagen met dit weer (regen regen en nog eens regen) opengezet, klein beetje lekage langs naden, maar niets dramatisch, heel klein beetje doorslag. Donderdag alleen al viel er 23L op 1 dag, dus hij is getest denk ik  :J
    Breedtelicht is hersteld, net als origineel
    Impregneren met Ultramax
    Nieuwe stekker gemonteerd voor in de aanhangwagenstekker
    Klein stukje van het doek genaaid (met gewone draad, maar noodoplossing, want naad begon te lossen)
    Nieuwe bandjes besteld, maar gaan retour, want velgmaat klopt niet, heeft een ET waarde van 23,5, geleverde velg had ET 0
    Nieuw afdekzeil besteld
    Nummerplaat besteld in "Vierkant formaat", past netjes op het "vierkante" metalen bord onder de verlichting van de nummerplaat.
    Nieuwe uitdraaisteunen besteld

Wat staat er nog op de planning?
  • Bandjes ruilen en monteren
    Nieuwe matrassen kopen, en eventueel ook een plastiek hoes om eventueel bij regenweer te kunnen dichtklappen
    Naar de garagist gaan om de torsieas eens te bekijken

Ik heb trouwens ook nog de beugels gevonden om de wagen op zijn kant te zetten.

Waar ik wel ongerust over ben, is het "conserveren" van deze wagen. Hij stond vroeger in een oude garage, vol muizen, gelukkig heeft er in die 20 jaar geen enkele muis aan gevreten! Maar ik heb schrik dat hij nu wel gaat aangevreten worden. Verder weet ik ook dat deze vouwwagens "droog" moeten gestald worden, maar wat is "droog", wanneer is "droog", "droog" genoeg? Hij voelt "droog", maar is hij wel "droog"? Daar ben ik nog niet uit..
Gelogd

Bert1980

  • Gast
Re: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974
« Reactie #40 Gepost op: augustus 02, 2023, 09:19:40 am »

Tsja, wat is droog...

Normaliter op een mooie blauwe dag met het zonnetje erop zo'n ding in de middag inklappen en je bent 100% zeker.
Doe je het te vroeg op de dag kan er nog wel eens wat ochtend-dauw in zitten, dat wil je ook niet.

En qua stalling: een volledig afgesloten garage of stalling is niet altijd ideaal. Een oudere schuur heeft vaak wat meer natuurlijke ventilatie en dat is prima.
Het is als met haardhout... om het te laten drogen, moet er wel lucht langs kunnen gaan. En thuis moet je ook een beetje ventileren, toch!?  I:
Gelogd

Jsur

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 50
  • Merk: kampeermiddel : Trigano
Re: Trigano gevonden - Trigano Triolet 1974
« Reactie #41 Gepost op: augustus 02, 2023, 09:40:44 am »

Ja de schuur had een half lekkend dak en een heel grote gat in de muur! Ventilatie was idd oké en de bescherming tegen muizen ook, want de kat sliep bovenop de vouwwagen.

Ik ga hem proberen onder een afdakje te stalken met een doos met stro, vinden onze katten geweldig om in te liggen


Trigano Trio - 1974
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal