Inzakken uitvalpoten Roadmaster Family S

Gestart door edovet1, juni 02, 2024, 10:36:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

edovet1

Afgelopen zomer zijn we voor het eerst met onze nieuwe oude (2004?) Family S op pad geweest. In totaal 4 keer opgezet en heel veel gehad aan de info op dit forum.

Wel een probleempje. Tijdens een van de nachten schrokken we ons rot doordat een van de uitvalpoorten inzakte, ik denk 5-10 cm. De oorzaak was uiteraard een combinatie van niet strak genoeg aangedraaid en een bijzondere ontwerpkeuze (laat ik het maar zo noemen). Het gevolg is dat de bak uit verband raakte en we de klep niet goed meer dicht kregen. Later bleek dat dit zich vanzelf oplost als alle de wagen weer op de wielen staat en de spanning uit de bak is. Maar we durven het nu niet meer aan om onze kinderen eronder te leggen...

Mijn vraag is of anderen dit ook hebben meegemaakt en wie een oplossing heeft voor dit probleem. Blijft vreemd dat zo'n hoog gewicht op deze manier wordt ondersteund, maar misschien heeft iemand er een goed idee voor.

Overigens heb ik wel gezocht op het forum, en ook hier en daar een opmerking erover gevonden, maar geen oplossing...

Drikusniet

Voordeel van deze poten, is dat ze snel & traploos instelbaar zijn, nadeel de lagere 'houdkracht'. Deze houdkracht het meer officieel wrijvingsweerstand.
Dus je oplossing is het vergroting van deze weerstand, wat je het beste een makkelijkste kunt doen door de scherpe kant die zorgt voor deze wrijving, scherper te maken. Principe is dat het oppervlak verkleint en je wellicht iets in de poot snijdt.

peter123456

onze roadmaster heeft naast de uitvalpoten ook nog gewone draaipoten. heb ze zelf nog nooit gebruikt maar die kan je gewoon uitdraaien ter beveiliging tegen inzakken.
dus eerst met de valpoten en neuswiel waterpas zetten, daarna pootjes uitdraaien..........
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Joergarms

Ik denk echt dat het een gevalletje was van niet goed vastzetten. Want bij goed gebruik kunnen ze per paar meen ik 1000 kilo dragen.
Deze poten worden voor veel toepassingen gebruikt.