Disselkeuken vastzetten Holtkamper Flyer

Gestart door Sytske, juni 27, 2024, 11:43:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

Sytske

Hoi hoi,

Afgelopen maart kochten wij onze eerste vouwwagen! We hebben gekozen voor de Holtkamper Flyer. Vanwege omstandigheden zijn we nog niet in de gelegenheid geweest er een weekendje mee op pad te gaan. Hopelijk volgt dat gauw! Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!
Ik heb een vraag over de disselkeuken van de Holtkamer Flyer. Ik vind de keuken nogal los op de dissel hangen. Hoort dit zo? En hebben jullie de keuken nog op een extra manier vastgezet?

De Holtkamper kenners zullen het gelijk herkennen vermoedelijk: als een soort van kruiwagen rol je de keuken naar de dissel, met twee man til je hem op de dissel en dan trek je de keuken naar achter. Op deze manier valt de keuken met twee uitsteeksels achter de dissel. Met wat geweld stuitert de hele keuken zo van de dissel (voor mijn gevoel).

Wat zijn jullie ervaringen?

Diep

De keuken hoord niet los te zitten. Zou ik even naar (laten) kijken als ik jou was.

Alex

Zo hoort het wel.
Alleen als ik de keuken erop had gezet en de klemmen aantrok zat hij als een huis.
Dus als je het gevoel hebt dat hij loszit dan gaat er iets niet goed.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

MRK

Staan de klemmen wel strak genoeg? Anders moet je de misschien een paar slagen draaien.

Hemertje

Sytske

Citaat van: Hemertje op juni 28, 2024, 08:40:27 AM
Hier kan je zien hoe het werkt

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20605.0
dank! Dus het strakker zetten van de klemmen zou het probleem op moeten lossen? En dan is het gewoon veilig en stevig om mee te rijden?

Sytske

En natuurlijk ook bedankt voor alle andere reacties  :)

Hemertje

Citaat van: Sytske op juni 28, 2024, 08:51:47 PM
dank! Dus het strakker zetten van de klemmen zou het probleem op moeten lossen? En dan is het gewoon veilig en stevig om mee te rijden?

Ja standaard de keuken op de dissel zetten en naar voren in de V van de dissel schuiven
Daarna de klemmen dicht maken en aantrekken
Wanneer de klemmen te los zitten deze verdraaien en nogmaals proberen