Schimmel of niet?

Gestart door Rea, juni 23, 2024, 05:13:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rea

Hoi allemaal,

We hebben  een Jametic uit 2006. We hebben deze overgenomen.  Toen we de slaapcabines er uit hebben gehaald zagen we dat er witte vlekjen in het doek zitten. Alleen aan de binnenkant. Is dit schimmel? Of iets anders?  Ik heb echt geen idee.
We willen er volgend jaar mee op vakantie, dus we hopen dat de vlekken niet xchadelijk zijn. Of dat we het kunnen oplossen.

Alvast bedankt!

Groeten van Rea

Roelm

Dat zou goed kunnen.wij hebben een vouwwagen met "weer" overgenomen.
Bewust voor gekozen ook ivm prijs. Met speciaal spul helemaal schoon gemaakt (geen zeep!) en geïmpregneerd.
Maar hopelijk gaat het niet regenen in Frankrijk.

kimopo

Mogelijk is de wagen met condens ingevouwen en niet meer te luchten gezet 🤔

Als de optie er is zou ik 'm ergens uitzetten én regenbuien erover laten gaan, dan check je of hij iig waterdicht is.
Vlekken misschien jammer maar bij géén lekken zou ik er niét aan gaan poetsen of impregneren...

Een 1e regenbui kán 'm lek laten lijken maar dan aan de wind laten drogen is grote kans dan de oplossing.
De vezels in het doek zullen zich dan weer zetten waarna het weer waterdicht is.

Ik weet niet waar u woont, of u 'n grote tuin heeft of bekenden met 'n knappe tuin ruimte, of mogelijk kunt u (al dan niet tegen een kleine vergoeding) bij 'n boer of dergelijke de wagen 'n weekje zetten om zó uit te testen of hij niet lekt.
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

poldertoerist

Schimme is altijd spannend. Dit type schimmel heb ik bij mijn klassieker wel eens aan de rugzijde van de stoelen. Geen idee hoe dat kan, want het ding staat droog en tochtig. Het goede nieuws is.. het zit is nooit door en door en laat zich makkelijk afborstelen.

Dat zou ik in jouw geval ook proberen. Pak eens een (nieuwe) borstel en leef je uit, ik denk dat dat je het er van af krijgt. En als je wagen lekker in het zonnetje staat te branden.. Met een schone (nieuwe) spons die zeker weten nog geen zeep gezien heeft goed nat afnemen.  Het is het minst agressief om te proberen en het zou zomaar succes kunnen hebben. Je zou daarna nog extra kunnen impregneren voor de zekerheid.

Bekijk ook:
https://www.tencateoutdoorfabrics.com/blog/hoe-krijg-en-houd-je-jouw-tentdoek-super-schoon/#:~:text=Azijn%20en%20schoonmaakazijn%20zijn%20middelen%20die%20erg%20goed,zeep%20is%20echt%20niet%20geschikt%20voor%20je%20tentdoek.
Adventure Awaits

Alex

Ik zou eens kijken op een klein stukje wat er gebeurt met een borstel.
Gaat het eraf?
Net te laat met mijn antwoord.

Eigenlijk het zelfde als poldertoerist al schrijft. :# :#
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Rea

Bedankt allemaal!

Ik ga het zeker proberen om het er af te poetsen met water.  Eens kijken of dat lukt.

Uiteindelijk geprobeerd te poetsen met een beetje water. Het ziet er wat beter uit. Het zit ook aan de buitenkant. Het ruikt verder niet muf ofzo.

We zullen het in de gaten houden.

Groetjes