Belading Trigano Odyssee 2018

Gestart door Roelm, april 28, 2024, 05:21:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Roelm

Hallo

Wij gaan voor het eerst met onze vouwwagen (Odysee uit 2018) op vakantie. We laten er voor we op vakantie gaan 2 nieuwe banden op leggen.
Hoe doen jullie het met beladen van de vouwwagen ?
In de bak zit natuurlijk de voortent, de stokken etc en we hebben nog een slaapcabine.
Wegen jullie nog spullen die jullie er in doen ? Of stouwen jullie hem gewoon vol ?

Ik heb geen idee of je met beladen snel tegen of over de grens zit ?
Aangezien onze auto weinig laadruimte heeft, ben je al snel geneigd om het dan in de wouwwagen te leggen.

xray

Je komt al snel aan de 650 kilo die de wagen mag wegen, zeker met de zijtent etc. Die tellen namelijk mee met de extra's. Hier ooit vakantieklaar op een weegbrug gereden en had nog wat marge over dus soms gaan de fietsen mee op de imperiaal maar dan doe ik wel een dakkoffer op de auto om wat gewicht te verdelen. Iedereen neemt andere dingen mee, dus ik zou hem vakantie klaar maken en dan een weegbrug opzoeken.

tupp

Wij hebben de eerste keer met de vol beladen vouwwagen een weegbrug opgezocht. Ik ben van het 3D-tetris 'elk gaatje gevuld' (inclusief de grote disselbak) en hij viel gewoon binnen de marge.
De kogeldruk hebben we de eerste paar keer zelf gemeten. Maar dat geloof ik inmiddels ook wel.

Ik let wel altijd op dat ik het gewicht goed verdeel. Zwaarste spullen (doek, stokken, gasflessen) zo veel mogelijk op de as. En dan aan weerszijden daarvan ook goed verdelen.
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

Kevin2

Citaat van: tupp op juli 21, 2024, 10:15:41 PM
Wij hebben de eerste keer met de vol beladen vouwwagen een weegbrug opgezocht. Ik ben van het 3D-tetris 'elk gaatje gevuld' (inclusief de grote disselbak) en hij viel gewoon binnen de marge.
De kogeldruk hebben we de eerste paar keer zelf gemeten. Maar dat geloof ik inmiddels ook wel.

Ik let wel altijd op dat ik het gewicht goed verdeel. Zwaarste spullen (doek, stokken, gasflessen) zo veel mogelijk op de as. En dan aan weerszijden daarvan ook goed verdelen.

Dat gewicht goed verdelen probeerde ik de eerste keer ook. Maar zelfs met fietsen op de dissel moesten alle zware spullen voorin, anders kieperde hij bijna achterover. Dit met een Odyssee 2.2 GL.

Op zich komt dit best handig uit. De meeste zware dingen zijn tent-gerelateerd en heb je na het opzetten niet meer nodig. Dus de tentstokken, deur en grondzeil gaan nu aan de dissel-kant, en kleding etc. achterin, die dan op de camping makkelijk bereikbaar zijn onder het bed.