Zwitserland: Digitaal tolvignet

Gestart door KlapJoeri, juli 22, 2024, 12:02:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

KlapJoeri

Ik zie dat er sinds kort ook een digitaal tolvignet te koop is via
https://via.admin.ch/shop

Geen gedoe meer dus met stickers, dit digitale vignet wordt gekoppeld aan je kenteken.

Alleen in Zwitserland is een vignet voor de aanhanger ook verplicht. En in geval van ons Nederlanders hebben aanhangers <750kg doorgaans geen eigen kenteken.
Onze vouwwagen in ieder geval niet.

Heeft iemand hier al ervaring mee?
Het vignet voor de auto is duidelijk, maar het 2e vignet voor de aanhanger, kan dat met hetzelfde kenteken??

The cold never bothered me anyway.....

cewi

Heb er even naar gekeken. Het zou volgens mij zo kunnen dat je voor de klapper gewoon hetzelfde kenteken als de auto gebruikt. In een ver verleden moesten wij als vrachtwagenchauffeur in Oostenrijk handmatig tol betalen. Toen hadden aanhangers nog hetzelfde kenteken als het trekkend voertuig. Wij schreven dan altijd hetzelfde kenteken op. Lijkt mij nu ook te moeten kunnen, maar zeker weet ik het helaas ook niet.

OhPeeCee

Hoever ben al gekomen via de digitale aanvraag? Misschien dat je chassis nummer moet opgeven. Als je koopt bij een winkel dan zal dat ook gevraagd worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

KlapJoeri

Citaat van: OhPeeCee op juli 22, 2024, 12:15:29 PM
Hoever ben al gekomen via de digitale aanvraag? Misschien dat je chassis nummer moet opgeven. Als je koopt bij een winkel dan zal dat ook gevraagd worden.

Bij een winkel krijg je gewoon nog een sticker  :P
Nee nog niet gestart met digitale aanvraag,  als ik het niet zeker weet of de aanhanger op hetzelfde kenteken kan, stop ik wel ff net voor de grens om 2 stickers te kopen...

OhPeeCee

Succes

ohettema

Ik zie in de FAQ het volgende: Technically, there is no way of preventing a duplicate purchase. Oftewel je kan gewoon 2 vignetten kopen op hetzelfde kenteken. Dat zou voldoende moeten zijn voor de vouwwagen en de auto. Je krijgt dan 2 verschillende e-nummers, dan heb je hetzelfde als 2 fysieke vignetten, neem ik aan.

LarsNL

Ik heb op hetzelfde kenteken 1 voor een auto en 1 voor een aanhanger/caravan/vouwwagen gekocht. Na aanschaf kan je na een uur ofzo checken of het goed staat in de database en dat is zo! Dus ja het kan en werkt prima

KlapJoeri

Citaat van: LarsNL op juli 22, 2024, 05:57:18 PM
Ik heb op hetzelfde kenteken 1 voor een auto en 1 voor een aanhanger/caravan/vouwwagen gekocht. Na aanschaf kan je na een uur ofzo checken of het goed staat in de database en dat is zo! Dus ja het kan en werkt prima

Ik heb ze ook digitaal gekocht.
Makkelijk zo.