wegwerkzaamheden A73?

Gestart door Marcel, juli 08, 2024, 02:56:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel

Dag

A.s. zondag vertrekken we naar Lalley in Zuidelijk Frankrijk. Nu geven routeplanners een route aan door Duitsland zonder een alternatief te geven door Limburg (dat doen we eigenlijk altijd).
Ik kom er op de ANWB e.d. niet helemaal uit. Tussen Roermond en Echt lijkt iets aan de hand, maar ik kan niet helemaal bepalen hoeveel last we daarvan hebben op weg naar het zuiden. 

Zijn er mensen die deze route rijden en er meer van weten?

Alvast bedankt.

Tago Herman

Er wordt gewerkt aan de tunnel bij Roermond. A73 is soms dicht richting Zuid, dan weer richting Noord, en soms in beide richtingen.
Kijk voor de juiste data op de site van rijkswaterstaat.nl. zoeken  op A73, of de link hieronder.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Tago Herman

Marcel

Ah, super. Wij gaan a.s. zondag naar het zuiden en zouden dan geen last moeten hebben als ik het goed begrijp.

Tago Herman

Volgens het schema is de weg naar het Zuiden open. Maar ja, Rijkswaterschap is net Buienradar, je weet het pas als je er bent :>

Jon

Ik zou maar niet rekenen op de timing, die tunnels is al een dingetje sinds ze gerealiseerd zijn. Je kunt kiezen voor de midden-peelweg en vervolgens de Napoleonsweg.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Marcel

Citaat van: Tago Herman op juli 08, 2024, 04:39:10 PM
Volgens het schema is de weg naar het Zuiden open. Maar ja, Rijkswaterschap is net Buienradar, je weet het pas als je er bent :>

Nu ja, het lijkt dat hij woensdag weer open gaat. Dat geeft nog wat speling. Wij rijden a.s. zondagochtend rond 4:30 'aan' zoals ze rond de A73 zeggen.

Flennaerts

Schema van RWS klopt en zal niet veranderen. Ze zijn met groot onderhoud bezig aan de tunnels weet ik uit eigen (werk)ervaring

Marcel

sammyvannorel

Citaat van: Flennaerts op juli 09, 2024, 08:53:05 AM
Schema van RWS klopt en zal niet veranderen. Ze zijn met groot onderhoud bezig aan de tunnels weet ik uit eigen (werk)ervaring

Toevallig werk ik bij RWS en weet dat dat soort schema's niet zomaar ten nadele van de weggebruiker worden aangepast. Meestal zijn er wel reserve tijdstippen (slots) gereserveerd, maar die worden vaker niet dan wel gebruikt. Alles om de minister uit de wind te houden natuurlijk.  :J

Exacte info: https://www.rijkswaterstaat.nl/nieuws/archief/2024/06/a73-afronding-groot-onderhoud-tunnels-juli-en-augustus-2024
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven