Hoe doen jullie dat onderweg?

Gestart door akiwalker, januari 11, 2017, 01:05:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex

Wij denken niet in km
We rijden tot maximaal 15:00 a 16:00.
En dan zien we wel hoever we zijn gekomen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

erik1972

ik rij al jaren met de vouwwagen tot zo'n 1000 km. Montelimar tot Orange ongeveer. Daar heb ik van te voren een hotel geboekt. Meestal een B&B hotel keten. Afgesloten parking met bewaking. Lekker douchen, lekkere bedden, 'sochtends ontbijten en weer fris verder de laatste kilometers.
Altijd hotels net buiten het centrum, die hebben ook grotere parkeerterreinen. Niet pittoresk maar puur voor de makkelijkheid.  VW laten we dan ook gekoppeld aan de auto met een slot erop. Zie foto
Onderweg moet je bij tankstations gewoon de bordjes volgen met een caravan erop. Staan 9 vd 10 keer nederlanders met hun caravan. Daar zet ik hem dan naast. Nederlanders houden elkaars spullen toch een beetje in de gaten. Vakantie is ontspannen, als je elke kilometer al zenuwachtig wordt waar je moet parkeren en of het veilig is, is mijn vakantie al voorbij hoor..
Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

Hemertje

Citaat van: eriktiel op juni 18, 2024, 08:49:49 PM
ik rij al jaren met de vouwwagen tot zo'n 1000 km. Montelimar tot Orange ongeveer. Daar heb ik van te voren een hotel geboekt. Meestal een B&B hotel keten. Afgesloten parking met bewaking. Lekker douchen, lekkere bedden, 'sochtends ontbijten en weer fris verder de laatste kilometers.
Altijd hotels net buiten het centrum, die hebben ook grotere parkeerterreinen. Niet pittoresk maar puur voor de makkelijkheid.  VW laten we dan ook gekoppeld aan de auto met een slot erop. Zie foto
Onderweg moet je bij tankstations gewoon de bordjes volgen met een caravan erop. Staan 9 vd 10 keer nederlanders met hun caravan. Daar zet ik hem dan naast. Nederlanders houden elkaars spullen toch een beetje in de gaten. Vakantie is ontspannen, als je elke kilometer al zenuwachtig wordt waar je moet parkeren en of het veilig is, is mijn vakantie al voorbij hoor..

zo doe ik het ook al +10 jaar, goed geregeld bij zo'n B&B hotel
voor 1 nacht klappen wij de wagen niet open, maar boeken voor het gemak en comfort een B&B hotel

FriedelP

Begrijp dat het makkelijker is van dan niet te klappen. Wij doen het wel om de volgende redenen:
- We kamperen in de bergen en de wagen zelf dan 's morgens droog inklappen is eerder uitzonderlijk. Meestal is toch wat nat van de dauw en dan doet dat wel goed aan het doek om 's avonds hem gewoon weer open te klappen.
- Klappen maar beperkt, dus enkel wagenbak open zetten. Zelf met haringen erbij is dat maar een half uurtje werk. Valt dus goed mee.
- Je hebt het grootste deel van de dag stil gezeten in de auto. De beweging van het op slaan en beweging op de parking is dan echt welkom voor het lichaam. We trachten dat ook altijd in de buurt van wat mooie natuur of stadje te doen waar we dan na het eten nog even naar toe kunnen wandelen.
- Goede nachtrust is zeker belangrijk voor de volgende dag terug redelijk wat km te kunnen doen op de baan en geconcentreerd te blijven. En ik slaap beter onder doek dan in een afgesloten kamer waar je vaak niet deftig de ramen kan open zetten.

Uiteraard is dat voor iedereen anders, maar dat zijn de redenen waarom wij het wel doen.