2e hands Aart Kok weervlekken

Gestart door tescione, oktober 03, 2024, 09:19:54 AM

Vorige topic - Volgende topic

tescione

Goedemorgen,

Ik ben nieuw op het forum, heb me al aardig ingelezen en we hebben besloten om een eerste (2e hands) vouwwagen aan te schaffen. We willen het liefst voor een Aart Kok Kariba of Kavango gaan, maar er is besloten om eerst een oudje te kopen en het een paar jaar te proberen. Dit weekend gaan we kijken bij een hele toffe gele Zambezi Original. Alle signalen wijzen erop dat het een oudje is die nog in best goede staat verkeert. De eigenaar stuurde me nog wel deze foto van het doek aan de binnenkant van het witte dak van de wagentent. Het lijkt op weervlekjes. De eigenaar geeft aan dat het niet aan de buitenkant zichtbaar is en dat de tent waterdicht is.
Nou verwacht ik van een wit tentdoek na 22 jaar zeker enige vlekken of verkleuringen maar ik vraag graag de mening van de experts op dit forum :).

Alex

Dit lijkt wel erg veel op weer in het doek.
En wel zoveel dat je die wel ruikt
Ik zou hem laten gaan.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Jerome

Als het bij je in de buurt is zou ik gaan kijken en zelf beoordelen / testen.
De prijs moet er natuurlijk ook wel naar zijn!

tescione

Bedankt voor de reacties zover. Het is voor mij meer dan 2 uur enkele reis. En als ik er dan eenmaal ben heb ik wellicht de neiging om het als minder erg te bestempelen. @jerome, je geeft aan het dan te testen? Wat bedoel je met testen, is er iets dat ik dan kan doen om het objectief te beoordelen?

Jerome

Een rit van 2h zou ik er niet voor maken, of het moet zijn om hem voor niet op te halen.

En testen zou ik doen door te kijken of het doek lekt bij overvloedig water er op te sproeien.

tescione

ok, nou ik moet er daadwerkelijk geld voor betalen als ik hem wil hebben  :)  maar als ik jullie begrijp is meer dan een paar honderd euro dan eigenlijk te veel. Daarbij komt natuurlijk ook dat hij weer lastig te verkopen is als wij doorgroeien naar iets nieuws.

Alex

22 jaar is voor een goed doek al op leeftijd.
Niet dat het af is maar dan moet je goed opletten.
Als er dan ook nog eens het weer inzit heb je een risico erbij.

Als hij erg goedkoop is en je het een jaartje wilt proberen dan kun je het er op wagen.
Maar houd er rekening mee dat je hem ook niet voor de hoofdprijs weer van de hand kunt doen.
Je zou er ook aan kunnen denken om er 1 tje die je graag zou willen hebben te huren.
Vaak kun je die dan met wat korting overnemen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jaco1985

Zelf zou ik met doek dat er zo uit ziet de koop niet zien zitten...
Deze is denk ik nat ingeklapt geweest en niet tijdig/voldoende gedroogd.
Deze hoeveelheid weer/schimmel ruik je denk ik, en heeft wel risico op aangetast doek.

Wij hebben drie jaar geleden ook een tweedehandsje gekocht, een Trigano Odyssee van toen iets meer dan 15 jaar oud. Maar dat doek zag er veel beter uit: alleen verkleurd, geen weer/schimmel.

Als je insteek is om eerst een 'probeerwagen' te kopen zou ik niet meteen voor een exemplaar van een 'duur' merk gaan zoals de door jou genoemde Aart Kok. Je betaalt dan vrij veel voor een wagen die maar heel beperkte tijd meegaat, de afschrijving is dan vrij groot. Wij hebben gekozen voor een wat goedkoper merk (ook meer aanbod trouwens), en nu we weten dat het bevalt kunnen we (als deze wagen 'op' is) altijd nog op zoek naar een kwalitatief wat betere wagen.

Jon

Die is naar mijn bescheiden mening nat ingeklapt, ik zou 'm laten staan.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Johan

Bellen met Aart Kok of ze nog ergens een tent voor die wagen hebben liggen. Of Esvo vragen wat een nieuwe tent kost. Die bak en het ijzerwerk en het Alko onderstel is meestal nog wel goed.
Johan ZRL 2020

tescione

Dit laatste hebben we gedaan. We zijn doorverwezen naar Esvo voor een vervanging van het dak. Deze kosten kwamen op ongeveer 1000 euro. Dit hebben we van ons initiële bod afgehaald, maar vandaag is de vouwwagen verkocht aan iemand anders voor een hoger bod. We hebben er wel vrede mee en gaan op zoek naar een iets recentere vouwwagen in een betere staat.
Bedankt voor de adviezen.

Theu

Recent(er) betekent niet automatisch beter. Het is allemaal afhankelijk van hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan.