Dordogne met pubers: tips?

Gestart door PizzaPieter, januari 26, 2025, 04:32:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

PizzaPieter

Hi, we zijn vorig jaar voor t eerst als gezin in de Dordogne geweest en waren positief verrast. We stonden op Le Vaurette en wat we misten wat was reuring in de omgeving.

Onze jongste (dan 15) gaat sowieso mee, maar mss ook zn grote broers van 19 en 21.

We zoeken dus eigenlijk een fijne, kleinschalige camping (100-200 plekken) liefst aan een rivier, een zwembad en wat pubers om aansluiting te vinden voor de kids. Beetje fatsoenlijke plekken (100m2 +) en dus wat dorpjes/stadjes in de buurt waar je ' s avonds lekker kunt toeven.

Dordogne heeft de voorkeur, maar een goeie tip is altijd welkom en dat mag ook elders in Frankrijk óf Italië zijn.

Dank!

metalpe

Kijk eens naar Huttopia Beaulieu Sur Dordogne.
Je kan er mooi kayakken, leuke dorpjes, en aan de caming ligt een stroomversnelling waar je in kan/mag. Je kan zelfs vragen om een plek met rechtstreekse toegang tot de rivier te krijgen. Wij zijn er een paar keer geweest, maar wel altijd maar 2 of 3 dagen. Heel wat Nederlanders op de camping.
In de Ardeche heb je meer reuring, als je daarnaar op zoek bent. Daar zijn we ook een paar keer een paar dagen geweest, maar daar is het precies alsof je in Nederland zit, en 't is er té druk.

PizzaPieter

Hi, dank voor de tip. We zaten in Le Vaurette, op ca 15 minuten van Beaulieu. We zijn daar een paar keer geweest, avondje markt & eten en hebben uiteraard gekano'd. De omgeving is prachtig, maar Beaulieu is het enige leuke stadje in de buurt.

Ik begreep dat in de buurt van Sarlat en Le Buque wat meer te beleven is.

Jon

Sarlat is een leuke provinciestad. Ik schrik wel een beetje van de melding dat een kleinschalige camping 100-200 plaatsen heeft. Kleinschalig is voor ons pak-'m-beet maximaal 50 plekken. Maar ja, pubers en adolescenten zoeken wat spannenders, dat begrijp ik dan ook weer wel. 
@metalpe
Dat de Ardèche wemelt van de landgenoten is een feit, echter noordelijker, grofweg boven Privas valt dat wel mee, en interessante en mooie plekken.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

PizzaPieter

Ach ja, kleinschalig is ook relatief.
Ik bedoel niet een camping met duizenden mensen. Genoeg plekken dat er meer pubers zijn, klein genoeg dat ik niet kan verdwalen (zonder Google)

RobB

Citaat van: PizzaPieter op januari 26, 2025, 06:55:15 PM
Hi, dank voor de tip. We zaten in Le Vaurette, op ca 15 minuten van Beaulieu. We zijn daar een paar keer geweest, avondje markt & eten en hebben uiteraard gekano'd. De omgeving is prachtig, maar Beaulieu is het enige leuke stadje in de buurt.

Ik begreep dat in de buurt van Sarlat en Le Buque wat meer te beleven is.

Een paar jaar geleden ook geweest, mijn kindertjes (toen nog pubers) vonden met name het kampvuur 's avonds geweldig. Iets van de camping af maar wel onder beperkt toezicht.
Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?

Klapmoose

Wij hebben twee keer op camping Les Charmes gestaan op een kleine 15 minuten rijden van Sarlat. Deze camping is niet geschikt voor pubers (daar zijn heel veel kleine kinderen) maar de ligging is wel ideaal. Je bent in 15 minuten bij de stadjes die aan de Dordogne liggen zoals Beynac en La Roque. Domme ligt op dik 20 minuten rijden.
Ook veel beroemde kastelen zijn dichtbij en natuurlijk ontelbaar veel kano opstapplekken.

Achter camping Les Charmes ligt camping deze camping: https://www.clicochic.com/camping-france-aquitaine-moulin_du_roch-FR.html

Geen idee of het wat voor je is, ben er zelf niet geweest. Maar op camping Les Charmes hoorde je af en toe geluiden van animatie. Zeer waarschijnlijk van deze camping. Maar iets zoeken in de buurt van Sarlat kan ik je van harte aanraden.

PizzaPieter

Dank dank

Nou ben ik niet op zoek naar schreeuwende animatie of dikke disco, maar het is wel fijn als er een plek waar die gasten kunnen samenkomen (dat ze er zijn sowieso). 's avonds een bandje en of barretje om als volwassenen bij elkaar te komen is ook wel pre trouwens.
Maar dank voor de tip.