Modeljaar Camplet Concorde

Gestart door KurtM, december 23, 2024, 09:05:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

KurtM

Dag Allen,

Dit voorjaar (2024) kocht ik een 2de hands camplet concorde in best goede staat met een paar kleine verbeteringswerkjes. Ik ben graag bezig met kleine projectjes in mijn vrije tijd, dus ideaal  :)

Het is zeker geen recente camplet want hij heeft nog geen gasveer, een "oudere sluiting" met schroef en een imperiaal waar je de pootjes van de deksel in moet klikken.

Na wat opzoekwerk op dit forum en google kwam ik erachter dat je uit het VIN nummer het modeljaar kan afleiden. Je moet kijken naar het 10de teken. Deze heeft letters (Y voor 2000) en later cijfer (1 voor 2001). Z zou niet voorkomen als modeljaar.

Het vreemde is nu dat mijn Camplet een VIN nummer heeft met als 10de teken een Z. Topic wil niet verzenden met foto (UH60400KGZ0039331)

Heeft iemand van jullie een idee wel modeljaar dit dan zou kunnen zijn?

Alex

Als de foto bijvoegen niet lukt is hij meestal te groot.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

KurtM

Even proberen met een kleinere foto.

KurtM

FriedelP

Hier zou je tegen betaling de info kunnen krijgen:
https://vindecoder.eu/check-vin/UH60400KGZ0039331

Maar ik vindt 18 euro wel veel geld om gewoon het modeljaar te weten komen.

Ik heb ook gevonden dat de VIN nummers meestal volgens een ISO code wordt bepaald en deze zou in 2009 aangepast geweest zijn. Echter de letter Z als aanduiding jaar heb ik nergens gevonden.

skidak

Mail het chassisnummer anders even naar Isabella (info@isabella.nl)
Heb ik ook gedaan en kreeg binnen een dag al reactie.
2016-2022 Jamet Louisiana 1997
2023-> Camplet Concorde 2006

KurtM

@ FriedelP:

Bedankt voor het opzoekwerk. Dit was ik ook al tegen gekomen maar ik vond het ook wat een nutteloze kost om enkel mijn nieuwsgierigheid te bevredigen ;-)

@Skidak:

Dat ga ik zeker even proberen. Ook bedankt.

Albert83

Ik zou dan zeggen 2001. Aangezien de Y bouwjaar 2000 heeft met daarbij de aanname dat een medewerker niet wist dat een VIN geen Z als bouwjaar mag hebben en eigenlijk een 1 had moeten gebruiken.

sanderv

De tent is volgens mij qua kleuren modeljaar 2001 ongeveer. Tegelijk dat de Royal een vergelijkbare uitstraling in groentinten had, icm de zwarte achterlichten.
Overigens, als er een BP as onder zit, zit ook daar nog een typeplaatje op. Rechtsboven op dat plaatje zou ook een productdatum kunnen staan, jaar-maand-dag.

KurtM

Schitterend, al die snelle reacties hier

@Albert83: die gedachtegang had ik ook al gehad maar was benieuwd of het zo kon zijn.

@SanderV: Goede tip. Ik ga er deze week nog even onder kruipen en zien of er iets op de as staat.

Allebei bedankt.