Aanpassingen trigano chantilly

Gestart door Stefaan, maart 21, 2025, 07:20:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

Stefaan

Afgelopen weken heeft de vouwwagen bij de zeilmakerij gestaan, naast wat broodnodige reparaties die je na 30 jaar mag verwachten zoals naden die los gaan is hij ook verlengd en is de losse tochtflap onder d wagenbak vervangen voor een vaste die doorloopt van links naar rechts. Voordeel bij vastzetten komt er veel minder spanning op de deur en kan er volgend jaar een aanristbaar kuipzeil in gemaakt worden.  En nee hij staat nog niet helemaal strak

Alex

Nou ruimte zul je niet tekort komen.
En zo zie je maar dat vouwwagens lang mee kunnen gaan.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Stefaan

Vandaag wou ik even de luifel aanpassen, ik had diegene die ik vorig jaar gebruikte al verkocht in de wetenschap dat ik nu een origneel frame zou hebben en een doek in de juiste kleur. Dat liep toch even anders. De hoek van de luifel paste niet in de stang die vanuit de nok kwam want ze hadden allebei dezelfde maat. Vreemd want mijn vorig frame was dat wel zo. Maar na het maken van een pasbus genomen uit mijn vooraad buizen van een sloper staat hij toch mooi overeind.

poldertoerist

Adventure Awaits

Alex

Lijkt op de jamet Louisiana die wij hadden.
Een zee van ruimte die we ook wel goed konden gebruiken als het slecht weer was.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Stefaan

Vandaag weer een klusje van de lijst gehaald, de binnentent van de voortent. Die was natuurlijk ook te kort. Na 6 meter naad los te hebben getornd, beetje uitmeten en snijden heeft mijn vrouw hem even onder de naaimachine doorgehaald.

Alex

Dan krijg je het ook makkelijker warm.

Stefaan

Citaat van: Alex op mei 14, 2025, 03:32:39 PMDan krijg je het ook makkelijker warm.

Of koud, wanneer het heel warm is en in de zon staat schilt dat ook heel veel in binnentemperatuur. De hitte van het dak blijft boven de binnentent zitten