Kromme gasveer Cabanon Malawi 2.0 - Help

Gestart door Carlijn15, mei 15, 2025, 10:45:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Carlijn15

Hi Allemaal.

Afgelopen mei vakantie zijn wij voor het eerst met onze vouwwagen op pad gegaan.
We hebben hem 2e hands gekocht. en vonden de matras echt veel te hard.
Dus hebben we een nieuwe matras bij de Ikea gekocht die lekker dik is en we nu heerlijk slapen!
Alleen kwamen we er tijdens de vakantie achter dat 1 van de 2 gasveren nu krom is en we weten niet hoe..
Hierdoor blijft de bak dus niet meer open staan en willen we hem graag vervangen.
Alleen kennen jullie dit probleem en hoe ontstaat dit?
Optie 1: door het gewicht van de matras??
Optie 2: Heeft er iets in de weg gestaan in de bak waardoor de gasveer tegen werd gehouden en daardoor krom is..

En hebben jullie tips om dit tegen te gaan? en foto's hoe jullie dit hebben opgelost?

Ik ben benieuwd :-)
Volg mij op instagram via @Vouwavonturen

poldertoerist

Ik denk optie 2

tip: pak je wagen in laat je bed voorzichtig zakken en kijk of je iets tegenkomt...daar hou je vanaf nu alles wat lager. 
tip 2 hou bij het openen het bed niet tegen maar laat het gewoon vanzelf open gaan..
Adventure Awaits

Drikusniet

Bij onze cabanon zat een stokje bijgeleverd voor als het bed te zwaar was. Dus een gasveer die daardoor kapot kan geen is zeker niet logisch. Maar de gasveren kunnen inderdaad wel op bagage komen. Dus in die buurt iets 'zachts' plaatsen, zoals een tas met kleren oid. 

Carlijn15

Dankje!
Letten nu beter op met wat we er omheen plaatsen...
En De Wit heeft het netjes opgelost en konden de gasveer omruilen voor een nieuwe!
Dus goede service!

paul.verhoef

Ik heb bij onze vorige vouwwagen (een Cabanon Imperia), om deze reden twee balkjes gemaakt. De balkjes net zo breed als de gasveer, zodat er niet per ongeluk een kist onder de gasveer terecht kon komen tijdens het inklappen/laten zakken van het bed.

Carlijn15

Ja hier zag ik foto's van voorbij komen op facebook, zag er erg handig uit.
Misschien goed om op het to do lijstje te zetten voor de vouwwagen!
Dankje!

Kevin2

Goed idee. Dat moet ik ook doen bij onze Odyssee. Naast het risico op schade is het ook gewoon irritant als er steeds iets onder de gasveren schuift waardoor de bak niet dicht gaat.

Heb je misschien een foto van jouw oplossing? Dan kan ik dat schaamteloos kopiĆ«ren  :O