Fraude tol frankrijk!

Gestart door erik1972, juni 16, 2025, 09:17:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

erik1972

Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

OhPeeCee

Dugitaal betalingsverkeer is mooi, maar de figuren die misbruik maken van het hele systeem wordt steeds groter.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

FriedelP

Weten ze dat je daar gereden hebt en daar account hebt, dan zijn die bedrijven gehackt en moeten die alle betrokkenen op voorhand verwittigen dat hun gegevens gestolen zijn en stel ik me grote vragen bij de cyber security van die bedrijven.

poldertoerist

idd geeft het wel te denken hoe ze aan de gegevens komen.

maar ik denk eerder dat het via social enginering, en infostealers, locatie gegevens van telefoon wordt buitgemaakt... vervolgens hengeltje uitwerpen en vissen maar
Adventure Awaits

FriedelP

Blijkbaar:

Volgend artikel stelt het veel duidelijker en waar je moet op letten:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250616_93368045

Jon

Wij gebruiken al jaren probleemloos de tolbadge.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

poldertoerist

Ik moet wel zeggen dat het systeem zonder de tolportjes niet heel duidelijk is.

En bij de gewone poortjes was het Sowieso ook weer ouderwets feest. Want met de fietsen op het dak slaan ze je automatisch aan als klasse 2. Dat kan je dus zelf niet corrigeren. En als je dan op de knop drukt, kreeg je vroeger iemand te spreken en die paste het aan. Maar kennelijk is die wegbezuinigd. want nu kreeg je een bandje en aanpassen ho maar.

Met zo'n badge wordt je dus altijd te hoog aangeslagen. Echt wel irritant. 
Adventure Awaits

Tago Herman

Klase 1 is voor auto's tot 2 meter, dus ik denk dat je met fietsen op de auto boven de 2 meter bent. Dat is klasse 2.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

poldertoerist

Nee, fietsen, skiboxen etc. tellen niet mee. Dat is dus zo irritant
Adventure Awaits

Marcel

Citaat van: Jon op juni 16, 2025, 11:00:32 PMWij gebruiken al jaren probleemloos de tolbadge.

Wij nu straks voor het derde jaar. Hoe lang gaat de batterij eigenlijk mee?

KeithWM

Citaat van: poldertoerist op juni 16, 2025, 10:14:19 AMidd geeft het wel te denken hoe ze aan de gegevens komen.

maar ik denk eerder dat het via social enginering, en infostealers, locatie gegevens van telefoon wordt buitgemaakt... vervolgens hengeltje uitwerpen en vissen maar

Of gewoon wild rondsturen aan iedereen en zien wie er bijt. Het heet niet voor niets phishing. Al zijn er ook wel (iets) gesofisticeerdere technieken te bedenken. Maar het idee dat de tolheffers zelf zijn gehackt, zonder dat dit openbaar is gemaakt, lijkt me onwaarschijnlijk. Het kan alleen goed dat andere minder professionel sites (zoals deze...) wel gehackt zijn en men zo aan kansrijke adressen komt.

Marcel

Zo zal het zijn. Ik krijg ook regelmatig waarschuwingen van bedrijven waar ik helemaal geen zaken mee doe. Als ze eenmaal gegevens van je telefoon hebben buitgemaakt, hoef je geen mail meer te sturen hè. Dan maak je het geld gewoon zelf over . . .

Kevin2

Citaat van: Marcel op juli 06, 2025, 02:18:56 PMWij nu straks voor het derde jaar. Hoe lang gaat de batterij eigenlijk mee?

Bij ons is hij 7 jaar meegegaan. Het 8e jaar hebben we hem uit voorzorg vervangen omdat we 3 maanden op sabbatical gingen en ook Portugal en Spanje met de badge wilden kunnen doen. Officieel gaan ze 5 jaar mee, maar ik verwacht dat ze rekenen met Fransen die 'm dagelijks gebruiken.