Waar zou jij niet zonder kunnen?

Gestart door Alex, augustus 10, 2025, 11:40:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

FriedelP

Buiten dan slapen in een goed comfortabel bed, hou ik juist meer van kamperen als back to basis. Het hele jaar moet alles snel gaan, en is er te weinig tijd voor elkaar. Tijden kamperen mag alles een stuk trager, door meer basic te leven moet je wat meer samenwerken en samen oplossingen zoeken waardoor het ook een periode is om als gezin terug wat dichter bij elkaar te komen. Voor mij is juist uit die snelle oplossingen komen de verademing die batterijen doen opladen.

Echter terug op grond gaan slapen in een klein kruiptentje, zie ik nu ook weer niet meer zitten.

Miekje

Mijn heerlijke Crespo stoel en mijn Stoov xxl voor koude avonden. Een goed matras is een must. Net zoals mijn eigen vertrouwde kussen.
En. Een Nespresso inderdaad.

Hemertje

Citaat van: CEO link=msg=371015 RFquote author=CEO link=msg=371015 date=1754843276]
Hoewel: kamperen met eigen sanitair is wel erg prettig...

We stonden afgelopen jaar op we camping met ook een toiletgebouw waar je je eigen douche met wasbak kon huren....

In de corona tijd had ik er begrip voor, tegenwoordig niet meer

Je houdt met 1 gezin een douche bezet waar anders vele anderen gebruik van kunnen maken en niet in de rij hoeven te staan wachten terwijl jou gezin er hooguit 1 uur per dag gebruik van maakt

FriedelP

Op de camping waar we dit jaar stonden, kon je vanaf 2 nachten in een apart gebouw een privé luxe badkamer huren. In dat gebouw waren een aantal appartementen en dus ook een 4 tal luxe badkamers.

Ik denk dat CEO ook eerder privé sanitair op de eigen standplaats bedoeld.

Dat zijn beiden niet echt voorbeelden van sanitair dat door de rest van de kampeerders gaan of kunnen gebruikt worden dus ben het niet direct eens met die opmerking dat ze sanitair van anderen bezetten in deze gevallen.

Echter zelf zou ik het ook niet meteen nemen. Je legt juist een boel sociale contacten op de camping aan het gemeenschappelijk sanitair. Voor mij hoort dat juist bij kamperen. Maar ieder zijn ding.

martjeklap

Sinds corona privesanitair. Natuurlijk kunnen we zonder. in het voorjaar op een camping in Nederland weer een keer zonder gekampeerd, toiletten vaak erg vies, douches idem, gebruik en schoonmaak waren niet ok. Toen wist ik weer wat er fijn aan is. Afwassen op gezamenlijke plek geeft ook ontmoetingen. Verder een goed bed en lekker kunnen koken (op 2 pitjes  :J ).

sammyvannorel

Mijn dikke Volvo vijfcilinder: kamperen op de oprit ben ik vrij snel zat 😉 en mijn cadac Carry chef. Van de week weer staan ploeteren met een echte skottelbraai (geleend van mijn zus die op dezelfde camping staat en wij pasten op hun kinderen zodat zij uit eten konden) maar wat een onding is dat bij de afwas, en door de weinig opstaande randen kan er niet veel meer in dan in mijn deksel annex wok.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Stefaan

Mobiele toilet, hoef ik niet s nacht mee naar de wc als de kinderen nodig moeten.

CEO

Citaat van: Hemertje op augustus 10, 2025, 10:06:41 PMWe stonden afgelopen jaar op we camping met ook een toiletgebouw waar je je eigen douche met wasbak kon huren....

In de corona tijd had ik er begrip voor, tegenwoordig niet meer

Je houdt met 1 gezin een douche bezet waar anders vele anderen gebruik van kunnen maken en niet in de rij hoeven te staan wachten terwijl jou gezin er hooguit 1 uur per dag gebruik van maakt

Je houd niet bezet, je krijgt een eigen badkamer. Maar die heb ik inderdaad het liefst bij de plek.
If you choose not to decide, you still have made a choice!