Aanschaf vouwwagen

Gestart door Erik89, augustus 14, 2025, 05:01:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erik89

Zoals veel topics beginnen gaan wij vanaf volgend jaar ook met de vouwwagen op vakantie.
Inmiddels weten we exact wat wij willen en kunnen wij er ook 1 overnemen, maar ik had de verkoper  nog wat aanvullende vragen gesteld betreffende de banden en bovag keuring.

De vouwwagen betreft een Malawi 2.0 en komt uit 2017, hij heeft sindsdien geen nieuwe banden gekregen en ook is er sinds de aankoop (1e eigenaar) geen bovag keuring geweest.
Ik zie veel vouwwagens voorbij komen met een recente Bovag keuring en nieuwe banden, mijn mening is dat dus die kosten er op korte termijn dan ook aankomen of zien jullie dat wellicht anders?

Alex

De banden zou ik zowiezo vervangen.
Bij mij gaan ze er meestal rond de 7 jaar vanaf.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

btje1977

Als hij een tempo 100 keuring heeft mogen de banden niet ouder zijn dan 6 jaar. Bovag zou ik mij niet zo'n zorgen over maken. Het is geen auto.

Verstuurd vanaf mijn 23078PND5G met Tapatalk

xray

De onze heeft afgelopen zomer een Bovag beurt gehad mocht ook wel na 8 jaar mede ivm banden en tempo keuring. Bovag is niet echt nodig elk jaar maar na al die jaren en kilometers vakantie wilden we het onderstel gecontroleerd hebben. Gewoon bij aanhanger garage laten doen. Gasslang en koppeling zelf doen. Een caravan of vouwwagen dealer zal dat er vast bij doen voor een meerprijs.