Eens iets anders....

Gestart door FriedelP, augustus 15, 2025, 01:18:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

metalpe

Waarom ben je precies niet voor een hard deksel? Wat mij betreft is de ccc de handigste wagen. We staan echt in een wip. Hebben er in 3 jaar 24 campings mee gedaan, 2x wat lastiger gehad met een heel erg scheef terrein, al de andere keren ging het vanzelf. Hij staat veel sneller en makkelijker dan onze vorige 2 vouwwagens, die allebei geen hard deksel hadden.

pjottum

Citaat van: metalpe op augustus 17, 2025, 03:10:40 PMWaarom ben je precies niet voor een hard deksel? Wat mij betreft is de ccc de handigste wagen. We staan echt in een wip. Hebben er in 3 jaar 24 campings mee gedaan, 2x wat lastiger gehad met een heel erg scheef terrein, al de andere keren ging het vanzelf. Hoe u staat veel sneller en makkelijker dan onze vorige 2 vouwwagens, die allebei geen hard deksel hadden.

Tja, het niet hebben van ruimte op de deksel lijkt een nadeel, maar dat is een imperiaal waar je een hoes voor kan bijkopen en ineens heb je op de deksel nog ruimte voor tafel en stoelen. De nieuwe CCs met grotere bak zijn kan je helemaal een huishouden in kwijt. En alsnog ben je sneller klaar dan een werptentje van de decathlon..

metalpe

Inderdaad. Je hebt dat imperiaal niet nodig.
Bij mij liggen op dat imperiaal surfplanken.
Maar onze bagage voor 6 weken voor 4 personen, tentje van de kinderen, alle stokken, zijwanden, 4 stoelen en tafel passen allemaal onder het bed.

Bij onze vorige 2 vouwwagens moesten de stoelen in de auto en de tafel onder het zeil van de vouwwagen, maar de ccc heeft echt enorm veel opbergruimte.

In de auto hebben we enkel een extra koelkast, een rugzak met de toiletzakken, een Curver met eten en onze Curver met spelletjes.

FriedelP

Citaat van: poldertoerist op augustus 17, 2025, 02:29:27 PMEn Waterfront is niet heel veel ingewikkelder op te zetten dan een Panama up. Sterker nog.. .je hebt er gelijk al een luifeltje aan zitten (niet heel veel luifel, maar toch.

Als de Panama up je naar wens is, en je hebt vertrouwen in je dealer die vlakbij zit is dat ook wat waard. De luifel van de Panama is wel fors, maar Je kampeert zelf al lang genoeg om dat in te kunnen schatten, groot nadeel vind ik dat het een buizenframe is. Je bent dus alsnog een tent aan het opbouwen voordat je een luifel hebt staan. Het staat wel stevig, maar ik heb echt liever een trekkingluifel of hoe je het ook wil noemen. Gewoon doek met een paar staanders.

Als ik kijk naar je shortlist dan moet ik wel zeggen dat de Malawi lekker licht is gebouwd, maar de Waterfront echt mooier in elkaar is gezet. Met een lekker degelijke bak bijvoorbeeld. Van de Raclet weet ik niet meer hoe dat is, maar de Trigano die ik ooit had was ook van dat dunne plaat gemaakt. Maakt het iets uit? mss niet veel maar de indruk is wel anders.

De druk die ze op je offerte zetten daar zou ik zelf een hekel aan hebben en dat ook snel laten merken. Daar hou ik helemaal niet van. Ze mogen blij zijn dat je ze van hun voorraad afhelpt. En zeker als je er al vast klant bent dan zou ik daar wat anders tegenover verwachten.  Of de inruilprijs goed of slecht is weet ik niet. Hoeveel heb je dan afgeschreven? En voor welk bedrag worden ze van dezelfde leeftijd aangeboden in Belgie? Doorgaans zit daar bij een dealer zo'n 1000 euro tussen.
De bak leek me ook wel erg stevig en zit ondertussen ook een elektrisch blok in verwerkt. De ruimte in de bakken zijn bij allen ook wat verschillend.

Ik heb dat ook laten weten dat van die offerte, hij stelt, dat het model niet wijzigt  dus kan hij zijn stok vanaf dan verkopen aan een betere prijs, dus hij doet er dan voordeel aan en heeft daarom wat stok aangelegd. Goede investering voor hem stelt hij.

Nu ik hen in ieder geval duidelijk laten merken dat ik dat niet leuk vindt, en als we er nog niet uit zijn tegen eind van de maand is de kans groot dat het daardoor die kan afvallen, of dat hij dezelfde prijs moet geven, wij weten dat het nog het model is van dit jaar en dat hij die ruimte heeft hé. Zijn we er wel uit, vermijd ik liever de discussie.

FriedelP

Citaat van: metalpe op augustus 17, 2025, 03:10:40 PMWaarom ben je precies niet voor een hard deksel? Wat mij betreft is de ccc de handigste wagen. We staan echt in een wip. Hebben er in 3 jaar 24 campings mee gedaan, 2x wat lastiger gehad met een heel erg scheef terrein, al de andere keren ging het vanzelf. Hij staat veel sneller en makkelijker dan onze vorige 2 vouwwagens, die allebei geen hard deksel hadden.
Denk dat het allemaal snelle wagens zijn die binnen een redelijke tijd staan. Het gaat niet alleen om het snelste, maar hij moet ook praktisch zijn op de andere punten.
Het zeer vaak op oneffen terrein zitten en dat je dan ook nog dat deksel moet deftig ondersteunen en vlak zetten zie ik persoonlijk wat tegenop, en ook dat je wat ruimte onder het zeil verliest. Dat zijn eigenlijk de twee voornaamste punten waarom daar niet direct mijn voorkeur naar ga. Op heel wat plaatsen kan een vast deksel ook wel helpen in snelheid, omdat je het grondzeil niet meer nog moet inritsen. Dat is iets wat daarom ook niet elke keer dient te gebeuren, en bij kees kampeert is dat ook niet nodig.

FriedelP

Citaat van: poldertoerist op augustus 17, 2025, 02:29:27 PMEn Waterfront is niet heel veel ingewikkelder op te zetten dan een Panama up. Sterker nog.. .je hebt er gelijk al een luifeltje aan zitten (niet heel veel luifel, maar toch.

Als de Panama up je naar wens is, en je hebt vertrouwen in je dealer die vlakbij zit is dat ook wat waard. De luifel van de Panama is wel fors, maar Je kampeert zelf al lang genoeg om dat in te kunnen schatten, groot nadeel vind ik dat het een buizenframe is. Je bent dus alsnog een tent aan het opbouwen voordat je een luifel hebt staan. Het staat wel stevig, maar ik heb echt liever een trekkingluifel of hoe je het ook wil noemen. Gewoon doek met een paar staanders.

Als ik kijk naar je shortlist dan moet ik wel zeggen dat de Malawi lekker licht is gebouwd, maar de Waterfront echt mooier in elkaar is gezet. Met een lekker degelijke bak bijvoorbeeld. Van de Raclet weet ik niet meer hoe dat is, maar de Trigano die ik ooit had was ook van dat dunne plaat gemaakt. Maakt het iets uit? mss niet veel maar de indruk is wel anders.

De druk die ze op je offerte zetten daar zou ik zelf een hekel aan hebben en dat ook snel laten merken. Daar hou ik helemaal niet van. Ze mogen blij zijn dat je ze van hun voorraad afhelpt. En zeker als je er al vast klant bent dan zou ik daar wat anders tegenover verwachten.  Of de inruilprijs goed of slecht is weet ik niet. Hoeveel heb je dan afgeschreven? En voor welk bedrag worden ze van dezelfde leeftijd aangeboden in Belgie? Doorgaans zit daar bij een dealer zo'n 1000 euro tussen.
Wat de luifel betreft kan ik je zeker volgen. Denk ook niet dat wij vaak de luifel zouden opzetten en of we een luifel nemen twijfelen nog aan. Hebben we nu ook niet en nooit gemist. We hadden nu wel ruimte zat, wat dan minder is en een luifel ook wat extra ruimte kan creëren.

Wat de luifel van raclet zelf betreft heb je volledig gelijk. Camping Zorro werkt vaak nieuwigheden uit die ze in hun eigen model verwerken dat gebasseerd is op de wagen van Safari en dat meestal later door raclet op hun safaris worden overgenomen. Voor de Panama Up hebben ze ook een eigen luifel voorzien. Echter nog steeds met een buizenframe denk ik. Ook de nieuwe 2025 luifel van raclet is anders dan voorheen. Je ziet ze beiden op deze pagina:
Camping Zorro - Kampeerwinkel Kampenhout | RACLET PANAMA UP (GL) 2025

Maar als we de luifel nemen, is dat zeker een nadeel voor de Panama UP

Alex

Als je voor kuipzeil gaat zou ik kiezen voor 1 die je kunt meeklappen.
Wij hoeven nergens aan te denk als het om schuine plekken gaat.
Alleen worteldoek eronder en soms wat zand eraf vegen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

Citaat van: Alex op augustus 17, 2025, 08:48:37 PMAls je voor kuipzeil gaat zou ik kiezen voor 1 die je kunt meeklappen.
Dat is een van de redenen waarom de kees kampeert me wel interesseert.

Voor slechts één overnachting heb je ook niet direct nood aan een kuipzeil en het is nu ook zoveel extra werk niet om ze er in te zetten, maar het is zeker wel een belangrijke plus voor de Kees Kampeert Nr 13

FriedelP

Ik had in België een dealer van Alpenkreuzer gevonden die op zondag open was, dus vandaag langs geweest. Echter ze hadden er naast Jamet alleen de OpenAir staan en de CampFire. De Waterfront hebben ze pas in het voorjaar de nodige ruimte voor. Dus hebben niet gezien wat we wouden zien. De OpenAir is ook ééntje voor twee personen, veel ruimte, lengte slaper, maar volgens mij steek je toch veel tijd in het opblazen van de buizen. Mij lijken gewoon stokken vlotter en simpeler te gaan dan het geheel opblazen, en nog wat tussenstokken op blazen en dan monteren. Ze stelde dat de Waterfront op een kwartier met haringen zou staan, en deze op een 45 minuten. Maar verkopers zeggen altijd kortere tijden en mij lijken ze ook een beetje onrealistisch. 30 minuten en 1 uur en een kwartier tot uur en half zal vermoedelijk realistischer zijn. In ieder geval de OpenAir lijkt het zeker niet te worden. De Waterfront moeten we dus nog eens zien.

Alex

Citaat van: FriedelP op augustus 17, 2025, 09:38:58 PMDat is een van de redenen waarom de kees kampeert me wel interesseert.

Voor slechts één overnachting heb je ook niet direct nood aan een kuipzeil en het is nu ook zoveel extra werk niet om ze er in te zetten, maar het is zeker wel een belangrijke plus voor de Kees Kampeert Nr 13
En toch ben ik blij dat hij er altijd aan zit.
Want ook bij 1 nacht slecht weer op doortocht is het lekker.
Eens een vaste Kuip/deksel en je wilt nooit meer anders. >:(  >:(
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hemertje

Citaat van: Alex op augustus 17, 2025, 10:42:35 PMEn toch ben ik blij dat hij er altijd aan zit.
Want ook bij 1 nacht slecht weer op doortocht is het lekker.
Eens een vaste Kuip/deksel en je wilt nooit meer anders. >:(  >:(

ben het eens met Alex!

Ebbingnl

Citaat van: Alex op augustus 17, 2025, 08:48:37 PMAls je voor kuipzeil gaat zou ik kiezen voor 1 die je kunt meeklappen.
Al 20 jaar zonder grondzeil of doek/kleed er onder, gaat perfect en ben je nog sneller. Inklappen is ff oefenen maar kunt hem opklappen zonder dat vuile onderzijde het schone doek raakt.