Grondzeilverbod

Gestart door KeithWM, maart 12, 2026, 07:06:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

HenkB en 1 gast bekijken dit topic.

NCLeeuw

Net terug uit Zuid-Duitsland. Bij de 2e camping waar wij waren stond wel iets over geen gesloten zeil gebruiken in het infoblaadje wat je meekreeg van de receptie. Wij kregen echter een plek met hoofdzakelijk grind op de plek van de voortent en het zou de volgende dag flink gaan onweren, dus gewoon het kuipzeil er in geritst. Niemand die er iets van zei.
(hebben we net een vouwwagen met inritsbaar kuipzeil aangeschaft, zou ik dat niet mogen gebruiken!?)

Maar zou het niet een idee zijn om op dit forum een database aan te leggen van campings waar een grondzeil problematisch of ronduit taboe is?

Albert83

Dit jaar voor het eerst naar een camping waar een grondzeilverbod is. Ik heb ze van tevoren gemaild dat we het toch niet zo prettig vinden om direct vanuit ons bed op een gaatjestapijt te stappen als het vochtig is. En voor onze eenjarige is het, denk ik, ook niet zo fijn spelen. De situatie vergeleken met een bungalow tent. Gelukkig viel erover te praten en kunnen we ons grondzeil in de voortent leggen, anders was het toch echt een andere camping geworden.