Wat vinden we van de Purecamp

Gestart door Thomas1984, Vandaag om 11:16:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

jaco1985 en 1 gast bekijken dit topic.

Thomas1984

Onderstaand bericht had ik gepost in het Vouwwagencafé maar is door de beheerders een eigen onderwerp gemaakt. Toen was de website https://purecamp.nl/ ook nog niet live.

Ik zie dat bericht over het nieuwe vouwwagenmerk Purecamp en heb gelijk gisterenavond wat zitten googlen. En ik weet dat ik positief moet zijn over nieuwe initiatieven, helemaal als het redelijk betaalbaar is en gebruik maakt van vertrouwde dealers, maar de PureCamp is toch gewoon een goedkopere en minder modulaire Campooz Lazy Jack of een duurdere en hopelijk kwalitatief betere Buiten Lewe 2? Campwerk laat ik even buiten beschouwing vanwege het prijspunt.
Dus is het dan zo dat alleen de prijs competitief is? Zijn er hier ingewijde die weten of en anders wanneer er meer informatie bekend komt, zoals informatie over het doek, voorwanden, aanzettenten e.d.? Ik ben wel benieuwd.

A l e x

De eigen website is inmiddels ook gelanceerd. Daar staat al wat meer informatie op, bijvoorbeeld over het doek. Ik vind hem er wel leuk en gezellig uitzien.
Trigano odyssee gl 2020 --> Combi-Camp Country 2024

jaco1985

Ik dacht eerst ook: ziet er wel erg hetzelfde uit als de Campooz-wagens.
Maar als ik naar de afmetingen kijk... De leefruimte van de Purecamp #One is 220 cm diep en 360 cm breed. Vooral die breedte is aanmerkelijk meer dan die van de Campooz-modellen. Het komt bijna in de buurt van een 1-2-3-klapper (onze Trigano Odyssee heeft 250 x 390 cm leefruimte), maar dan met maar 1 vast bed.

Vlieger

Ik krijg Gordigear vibes door, wel een leuke wagen.

Verder lijkt het qua materialen net wat minder dan wat standaard is, om de prijs te drukken:
- geen katoen, maar katoen-polyester
- grondzeil van slechts(?) 450 gr/m2

En als je voor 2 kinderen slaapruimte wilt creëren, dan gaat dat ten koste van de tentruimte.
Zou mooi zijn als er een aanritsbaar slaapgedeelte was, dan hou je voldoende binnenruimte én kun je de luifel lekker als luifel houden.

Alex

Jammer genoeg ben ik niet mobiel genoeg om er achteraan te gaan.
Zou hem graag gaan bekijken en vooral voelen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

Misschien een idee voor volgend winteruitje. Geen idee waar ze gevestigd zijn.

Alex

Citaat van: FriedelP op Vandaag om 12:58:55 PMMisschien een idee voor volgend winteruitje. Geen idee waar ze gevestigd zijn.
Een goed idee.
We hebben dan keuze uit 3 locaties.
Neem dit zeker mee als optie.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Thomas1984

Ik zou 'm ook graag live willen bekijken. Vind de bedafmetingen aangenaam en wil eens kijken of een keuken (kookpitten en koelkast, geen wasbak), uitklapbaar of op lade, mogelijk is.
Daarnaast is de dissellengte belangrijk voor de mogelijkheden van een disselbak of fietsendrager(knop). Als er een opzetfilmpje e.d. is, hou ik mij aanbevolen.

FriedelP

Citaat van: Alex op Vandaag om 01:03:34 PMEen goed idee.
We hebben dan keuze uit 3 locaties.
Neem dit zeker mee als optie.
Als ze een centrale montage of fabriek hebben, kan het interessant zijn om bij het merk zelf te gaan. Zie je naast de wagen ook het productieproces. Hoor je eventueel ook de toekomstplannen van het merk zelf. En moet je niet één van de dealers bevoordelen.

Aan de andere kant is ridderbeks zeker nog bereikbaar voor ons  :J Vermoedelijk fabriek veel verder en mogelijk niet haalbaar voor ons, maar lijkt me wel een meerwaarde voor de club.

Kuijfjes

2023 - 2024: Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)
2024 - heden: Combi-Camp Country, bj. 2013