Trigano Odyssee; mooiste oplossingen voor gas, elektra en water

Gestart door Manonb, juli 24, 2026, 09:28:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Manonb

Hallo,
Wij zijn sinds vandaag de trotse nieuwe eigenaren van een 2e hands Trigano Odyssee uit 2011. We zijn benieuwd naar mooie foto's door ervaren Odyssee-gebruikers van oplossingen om het gas, elektra en water goed aan te sluiten.
We zijn benieuwd!
Groet, Manon

CEO

Ik heb niet dé gouden tip, maar bij onze Odyssée destijds (ook een 2011-model) gebruikten we een hervulbare 2,5 kg fles. Daarvoor had ik de bevestiging in de keuken aangepast.

Water was altijd sjouwen, jerrycan achter de keuken en daar het pompje inhangen.

Ook hadden we (later) wielen onder de keuken.

Misschien de beste tip: kijk in de projectenfolder van Trigano en gebruik de zoekfunctie.

Edit: uit nieuwsgierigheid even gezocht hoe het ook alweer was. Liep tegen dit topic aan: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=9710.msg117028#msg117028 over de 2,5 KG gasfles.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

tupp

Wij zijn net terug van vakantie, dus ik vrees dat ik je niet aan foto's kan helpen.
De gasfles staat bij ons gewoon onder de keuken. Daar zijn denk ik ook niet echt veel andere spannende oplossingen voor, die slang komt er aan de onderkant uit en dat is gewoon prima.

De wasbak is voor ons opslagruimte. Het kraantje gebruiken we namelijk niet. Levert alleen maar extra schoonmaakwerk op  8) We hebben de afgelopen twee zomervakanties privé-sanitair gehad. Maar eigenlijk hebben we ook de zomers daarvoor en bij midweekjes, verrassend vaak op plekke  gestaan met een eigen kraan of een kraan vlak naast onze plek. Voor die enkele keren dat we wat verder weg staan, hebben we zo'n opvouwbare sapkan, met een kraantje. Door de grote opening bovenin, is die heel makkelijk schoon te maken.

Voor de elektra hebben we een groot stekkerblok. Die ligt bij ons op het handoekrekje van onze keuken. De koelbox staat daar meteen onder.
De kabels van onze hanglampen (1 in de voorten, 1 onder de luifel), leidt ik via de buizen van de vouwwagen naar het stekkerblok. En doordat we de wasbak dus niet gebruiken, kan die klep mooi dichtblijven. Daar liggen de telefoons e.d. op, op het moment dat we ze opladen. Ook de verwarming / ventilator kan daar mooi op staan, pal naast het stekkerblok.
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een Trigano Odyssee 2.1 (2022).