Gasfles

Gestart door meeder, mei 25, 2010, 03:39:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

meeder

De keuken van onze Zambezi is in principe gedimensioneerd om een blauwe campingaz fles te plaatsen.
Aangezien dit gas niet echt goedkoop is en je in Scandinaviƫ moet zoeken naar een speld in een hooiberg om Campingaz te vinden (vanwege het feit dat het butaan is en dat werkt bij lagere temperaturen slecht).
Ik wilde dus een grotere fles gebruiken dan Campingaz en ik wilde propaan hebben.

De normale kunststof gasflessen passen er net niet in, qua hoogte wel, maar het deurtje van de keuken is 2 cm te klein zodat je de fles moet kantelen om hem naar binnen te krijgen en dan krijg je hem niet meer rechtop. Dit komt omdat er een grote kraag om de afsluiter zit. Na een tijdje zoeken op internet kwam ik de Alugas gasflessen tegen en die hebben een 6kg fles die leeg net zo zwaar is als een 5kg kunststof fles en deze heeft geen kraag, alleen een handvat. Deze kan je dus makkelijk rechtop zetten in onze keuken.

Misschien past deze ook nog wel in andere vouwwagen keukens, de maten zijn: 390mm hoog en 300mm in diameter.

De prijs, ik heb ex. btw. 75 Euro betaald inclusief vulling. De keur termijn is 10 jaar dus voorlopig kan deze fles bij elk vulstation waar ze de groene flessen vullen gevuld worden.

foto:

De grote rode hoed is de transport beschermkap voor de afsluiter, die gaat er dus af.