F: Savoie, Huttopia Bourg st Maurice, in Bourg saint Maurice

Gestart door sammyvannorel, augustus 28, 2024, 01:41:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

sammyvannorel

3 weken op deze camping gestaan. Enerzijds de mooiste plek van de camping (300m2 denk ik) met een mooie boom, zodat we en schaduw en ochtendzonnetje hadden, anderzijds was het de lelijkste plek van de camping want we keken de ene kant op de wc-gebouw en de andere kant op de camper asfalt plaat, maar op de achtergrond wel de mooie franse bergen incl sneeuw. Een keer een grasmaaier over de plek had geen kwaad gekunt, maar nu hadden we na drie weken mooie olifantenpaadjes gecreerd op de plek, omdat we 's ochtends onder de luifel aten (in de lekkere ochtendzon) en dan zo rond 12 uur verkasten naar onze hangmatplek met mooie boom en voldoende schaduw om daar tot een uur of 19 te kunnen zitten en dan weer terug onder de luifel.

Er waren wel aardig wat muggen, maar de camping was perfect. Dat kwam wellicht door het perfecte weer, want het was gewoon lekker 30 graden (en als het heter was zaten we bovenop de berg) maar om 20 uur koelde het dusdanig af dat ik regelmatig in een joggingpak voor onze villa zat. Heerlijk slapen dus ook voor de kids.

Dan nu de cijfertjes:
* Vriendelijkheid personeel: 8
dikke prima en behulpzaam, ook handig dat je makkelijk kunt bellen met een nederlands nummer want 21 nachten boeken via de site gaat gewoon niet bij deze organisatie (blijkbaar gaan we te lang op vakantie). Bij de receptie spreken ze echt goed engels.
    * Sanitair: 9
Prima netjes, krap aan voldoende, maar dat komt ook door het soort publiek (sportieve gasten) die allemaal rond dezelfde tijd terugkomen van fietsen/wandelen/raften..... Maar wel schoon. En actief mee bezig, laatste dag was het warme water in 1 gebouw stuk, maar ze waren er wel mee bezig: iets kan stuk gaan, als ze er mee bezig zijn vind ik dat niet zo'n probleem.
    * Schoonheid van de camping zelf: 10
Geen papiertje te vinden, er liep ook bijna de hele dag iemand rond met een prikker maar die vond weinig, dus eigenlijk een goed teken.
    * Animatie team: 8
de kids hebben er af en toe gebruik van gemaakt als papa weer eens was fietsen, beetje voetballen en knutselclub niveau, maar prima met kids van 4 en 6 die geen wordt frans praten.
    * Voorzieningen: 8
Zwembad dikke prima (gewoon een bak water) vanaf 4 uur wel druk want dan komt iedereen ff zijn ijsbad nemen na het sportieve gedeelte van de dag. Brood kun je bestellen, maar je kunt beter effe naar het dorp, veel beter brood en goedkoper. Je moet je alleen niet laten verleiden om ook gebak mee te nemen want dan gaat het mis  :O
   * Eet gelegenheden op de camping: 5
Pizza's hebben we 1 keer gehaald, maar dat is geen aanrader, beter gewoon lekker in het dorp gaan eten, das op loopafstand.
Ijs haalden we altijd in de supermarkt (2 minuten lopen van de camping zit een grote superu) voor het geld van 1 ijsje op de camping heb je er daar 10 in een doos, dus kids blij en gelijk nieuwe vrienden op de camping.

In de omgeving is onwijs veel te doen, je kunt lopend naar de funiculair die je naar 1600 meter brengt en vanaf daar kun je de bus naar Arc 1800 1900 en 2000 nemen, super leuk en papa kan eindelijk ook eens wat zien ipv dat ie alleen maar aan het sturen is. Dat is allemaal gratis, vanaf de dorpjes kun je diverse liften nemen, die helemaal niet duur zijn (iets van 8 euro pp) als je oostenrijk gewend bent is dit een koopje. Horeca op de berg daarentegen is wel weer duur.... Wij zijn ook nog een dagje naar Italie geweest en daar de lift naar 3500 meter genomen (montblanc) is echt een aanrader, onze jongens waren helemaal onder de indruk van de echte bergbeklimmers waar ze mee op de foto zijn geweest.

Fietsen (race) kan heel mooi en de meeste passen zijn gewoon rustig en mooi asfalt, alleen richting val d'isere viel me wat tegen qua drukte en vergeet dan ook je achterlichtje niet ivm tunnels en balkons die je tegenkomt. Downhillen heb ik zelf niet gedaan, maar daar is het echt een paradijs voor.

Al met al een prima camping, leuke omgeving en we hadden fantastisch weer dus dat helpt ook mee.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Joergarms

Omgeving van Bourg st Mourice is echt prachtig. Ik heb daar 15 jaar in het wild gekampeerd op 1500mtr.
Er is echt voor iedereen wel wat te doen daar.

FriedelP

Is inderdaad een prachtige omgeving.

We hebben er ook nog gezeten op de ezeltjes camping (zo noemde de kinderen deze camping) nog voor we op dit forum zaten.
Was deze camping
Camping & Hébergement | Camping Les Lanchettes (campinglanchettes.com)

Lijkt al wel andere eigenaars te hebben dan 10 jaar terug en ook meer huisjes te hebben. Maar inderdaad is een mooie omgeving.

Ook aan de andere kant van de bergen in Champagny-en-Vanoisse (volgens de kinderen Champagne in de glazen) waar ik een paar jaar terug een review hier van gemaakt hebt is het ongelooflijk mooi. Je kan daar van hieruit naar toe wandelen als je meerdaagse tochten doet.