Trekhaak hoogte

Gestart door meeder, juli 17, 2010, 10:30:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

Probleem met leaserijders is dat het regelement kan worden aangepast: oor je het weet mag je geen trekhaak op je auto omdat een aantal mensen de regels in haar voordeel uitlegt. Beter kan je dit tevoren aankaarten en zorgen dat e.e.a. aan het eind an de rit klopt. (natuurlijk wal e.e.a. op papier zetten)
If you choose not to decide, you still have made a choice!

meeder

Zo, gisteren de Megane opgehaald en vandaag maar eens even gemeten.
Met een volle kofferbak en een Thule trekhaak in plaats van de originele SIARR trekhaak zit het hart van de kogel op 42,5cm en dat moet genoeg zijn. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een setje Mad veren er onder heb zitten, dus de auto staat iets hoger dan origineel.

primaxyes

Mijn trekhaak van de Cuore hangt op 40 centimeter precies, nog nooit met wat dan ook erachter gehad dat de trekhaak of het neuswieltje ervan de grond raakte.
Bij mijn vorige auto had ik dat wel, maarja, die trekhaak zat ook op 32 centimeter ;)

spanbandje

Ik heb een Mercedes C classe met sportonderstel, daarbij is de trekhaak ook iets lager, ik had ook het zelfde probleem dat het wieltje  op bepaalde drempels/afritten de grond raakte, ik heb de volgende oplossing gevonden, na aankoppelen draai ik het neuswieltje om dus mointeren met het wieltje omhoog, probleem opgelost.
M.v.g. Marcel. I:

marcel.s

bij mijn verlaagde r5 haalde ik hem er af, ff handeltje los draaien, en hop in de disselbak, 5 sec werk.

Joseppe

Citaat van: meeder op november 27, 2010, 06:26:31 PM
Zo, gisteren de Megane opgehaald en vandaag maar eens even gemeten.
Met een volle kofferbak en een Thule trekhaak in plaats van de originele SIARR trekhaak zit het hart van de kogel op 42,5cm en dat moet genoeg zijn. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een setje Mad veren er onder heb zitten, dus de auto staat iets hoger dan origineel.
je bedoelt hulpvering ;), kan helpen het aanbrengen van rubbere stops om je veerpoot of tussen je vering kan ook word het comfort wel wat minder van omdat deze voorkomen dat je vering dieper doorslaat maar is een vrij goedkope methode.

er zijn ook bedrijven die op maat veren leveren/maken voor auto's, hier kan je evt. hogere laten maken voor alleen de achterkant van de auto.kost wel iets maar is een oplossing. de mijne hangt helemaal laag, neuswiel zit helmaal naar boven getrokken en we gaan rustig over de drempels heen. bij de  apk kijken ze er steeds voorbij omdat de trekhaak achter de bumper weggebouwd zit  :#

canoy

Ik heb het probleem ook met mijn scenic. Ik ga deze zomer ook het neuswiel in de disselbak leggen.

marcel.s

zijn hulpveren geen optie?

bij een verlaagde auto maakt het niets uit , maar bij normale veren lijkt mij dat hulpveren de boel wel hoog houden.
als het goed is is het goed zelf te doen, de gaten zullen er bij de meeste modelen wel al zitten.