Conway Classic

Gestart door padi, december 25, 2010, 11:13:21 AM

Vorige topic - Volgende topic

padi

Hoi Wij hebben een tweedehands Conway Classic gekocht maar hierbij zit geen opzet instructie. ik heb de instructie voor de mirage, Cortina gelezen en denk dat de classic wel z'n beetje hetzelfde is. Maar mocht iemand in het bezit zijn van een opzet instructie voor de classic dan houd ik mij aanbevolen.
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

muis

De basis zal niet veel verschillen, het buizensysteem is namelijk gelijk. De Classic is groter tov de Cortina en Mirage, de voortent is 4.40 breed en 4 mtr diep.

muis

Even een vraagje, is hij blauw geel?

http://www.webng.com/IanCole/conway/1999.pdf hier vind je de folder van 1999 van Conway

padi

Yep dat is hem  :J die folder had ik ook al gevonden via de conway owners club maar evengoed bedankt.
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

muis

Ik ga nog zoeken maar die instructie's zijn soms lastig te vinden. Maar als je vragen hebt, geef maar een gil. wij hebben nl de Cortina. Het grote verschil met de meeste wagens is dat je de buizen aan het frame haakt, dat is een handigheid. Je bouwt hem hetzelfde op als de Cortina en de Mirage, het groote verschil hierbij is dat je de voorwand van de tent op 2 plekken kunt inritsen, in de voortent zodat je een luifel hebt of in de luifel waardoor je een grote voortent krijgt. Ik weet dat de boekjes van de Cortina (1997) en Mirage (2002) precies gelijk zijn.

padi

Vandaag de vw slaaptent in de garage opgezet om eens te kijken hoe of wat, wij hebben hem namelijk niet opgezet tijdens het kopen :o maar omdat alles er als nieuw uitzag deze toch gekocht. gelukkig de juiste beslissing genomen hij ziet er ook als nieuw uit.
wat mij opviel is de grote hoeveelheid stokken van de voortent hierdoor ligt de wagenbak af bijna vol, ik heb ze niet uit de zak gehad en misschien is het een kwestie van netjes inpakken. neemt iedereen deze stokken mee in de wagenbak of zijn hiervoor ook andere oplossingen?

grtzz

Alex

Je kunt ze ook in de ruimte tussen de banken leggen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

Wij hebben ze allemaal in de bak liggen, tussen de banken. De stokken van de conway die de "boog" van de tent vormen zitten aan elkaar met veren, een groot voordeel bij het opzetten maar een nadeeltje bij het inpakken, Er is wel een handigheid voor. Als wij ze opruimenleggen we het gedeelte met het nokstuk op de grond en daarop komen dan de andere, We binden ze ook altijd vast zodat het in de zak komt zoals ik in gedachte heb en niet weer helemaal door elkaar. Tot nu toe past bijna alles in de wagen, in de auto staat dan de koelbox. Inpakken zie ik altijd als een sport, proberen zoveel mogenlijk ruimte overhouden. In de bankjes past ook heel veel.

We staan ook op het klapweekend en je bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen of je vouwwagen uit te proberen. Je kunt dan live hulp en antwoord op je vragen krijgen.  :J

padi

Dat klapweekend lijkt ons wel leuk en een goede kans om de vouwwagen te leren kennen.
Alleen moet ik nog kijken of ik vrij kan krijgen, zo ja dan zullen wij zeker kijken of er nog plek is.

muis

Ik heb een instructie boekje uit Engeland, moet even kijken of de classic erbij staat maar je kunt er wel iets mee denk ik. Ik ga hem erbij zetten