Aansluiting op auto

Gestart door Anne@camping, mei 18, 2023, 10:22:53 AM

Vorige topic - Volgende topic

Anne@camping

Wij staan op het punt om te vertrekken maar krijgen de vouwwagenkabel niet in onze auto. Beiden 13 polig. Iemand tips?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gerben6

Stekker erin steken met het kleine vierkantje blokje (binnenin) aan de onderkant. Daarna kan je de ring met het ronde uitsteeksel omhoog draaien, zodat die ronde schijf precies onder het klepje van de aansluiting op de auto valt.

Hopelijk lukt het zo!

Anne@camping

Met heel veel moeite is het gelukt, moet in mijn ogen niet zo moeilijk gaan als bij ons het geval is. Hopelijk krijgen we dit zondag ook weer voor elkaar. We gaan daarna even kijken of er iets aan gedaan kan worden aan de auto-kant of vouwwagen kant.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

AnneliesPrado

Hier precies hetzelfde. Na een paar keer ging het wel steeds makkelijker, dat wel.
🌿 Annelies 🌿

Theu

Het word goed uitgelegd.
Ik onthoud dat het vlakke stuk van de stekker (vouwwagen kant) een kwart / 90 graden voor het deksel van het stopcontact zit. Dan erin steken en het vlakke stuk een kwartslag draaien. Hij trekt zichzelf er dan in.

Tago Herman

Het sluit als een bajonetsluiting. Dan kan soms stroef gaan. Je kunt het schroefdraad voor aan de stekker eens inspuiten met siliconen, WD 40 oid, dan draait het soepeler.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Yella

Nooit problemen. Maar de ring die je draait moet wel goed in de juiste stand staan. Anders lukt het niet, of moeilijk. Dit is een stuk makkelijker dan de oude variant.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sanderv

En 9 van de 10 keer moet de bajonet inderdaad 90 graden gedraaid staan naar links vóór het insteken. Dan een kwartslag met de klok mee. Ik heb echter ook al stekkers meegemaakt die net iets verder doorgedraaid moesten worden (zo'n 100 graden), oa bij Westfalia.

FriedelP

Moet inderdaad goed 90 graden gedraaid staan voor je er aan begint of het lukt niet.

En er juist recht op recht instelen en als de plaats waar je moet insteken wat lastiger gemonteerd is onder de auto is dat aspect niet altijd zo eenvoudig. Hadden daar soms ook moeite mee met vorige wagen waar die op een lastige plaats onder de auto zat. Ging er dan bij onder liggen en kon ik beter zien hoe het moest ingestoken worden en dan ging het altijd direct goed. Bij de huidige wagen is dat op zijkant uitzwenkbare trekhaak en dat gaat veel makkelijker en nog nooit problemen mee gehad.

poldertoerist

Troost je, je bent de enige niet. Hier ook bij tijd en wijlen ruzie met.die jeager...

Adventure Awaits

Drikusniet

Soms is de Bajonett al verdraait en dan gaat het ook moeilijk of niet. Ik pak dan de achterkant van de stekker en draai de voorkant helemaal naar links. Dan de stekker met het rondje naar links erin steken en naar rechts draaien.

Sbode

Citaat van: Drikusniet op mei 20, 2023, 10:20:23 AM
Soms is de Bajonett al verdraait en dan gaat het ook moeilijk of niet. Ik pak dan de achterkant van de stekker en draai de voorkant helemaal naar links. Dan de stekker met het rondje naar links erin steken en naar rechts draaien.
Dit zo doe ik het ook. Werkt eigenlijk altijd. Kostte wel een paar keer voordat ik dat door had.