Cabanon Safari Lodge: opzetten & laadruimte?

Gestart door mkeuper, mei 19, 2011, 05:41:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

mkeuper

Hoi,
wij zijn op zoek (voor het eerst) naar een vouwwagen en zitten enorm te twijfelen...

De wagen die ons erg aanspreekt is de Cabanon Safari Lodge, (leuk & goedkoop) maar er zijn twee zaken waar we wat onzeker over zijn:

- De laadruimte. Lijkt erg beperkt, de kastjes / bankjes zijn haast te klein om fatsoenlijk iets in te stoppen, en de ruimte daartussen is snel gevuld met tafel en stoelen.   We hebben 3 kinderen dus een hoop zooi mee te nemen.   
Volgens mij is de wagenbak hetzelfde als de Mercury en anderen.  Wie kan iets zeggen over hoe ze de laadruimte ervaren?

- De voortent van de Lodge lijkt me niet bepaald een snelle opzetter.   Wie kan hier wat ervaringen delen?

Groet,
Matthijs

Qwaqa

De wagenbak van de Columbia is volgens mij iets breder dan die van de Mercury, maar wij kunnen alle vaste kampeerspullen kwijt. Ook met 3 kinderen.

De lodge heeft volgens mij wel veel meer stokken voor het frame. Die ruimte gaat er wel weer vanaf.

Het ligt natuurlijk ook aan hoeveel je mee wilt nemen.

sannie75

Ik heb hier de folder van Cabanon, de Lodge heeft de R1 aanhanger en die is 2.10x1.25m, de columbia heeft de R3 aanhanger en die is 2.70x1.50m Dus daar zit wel wat verschil in.

Inderdaad zit je met de stokken, dat zal wel wat meer zijn denk ik. Maar wij vinden het erg goed te doen in de columbia en om nou te zeggen dat we hem tsjokvol hebben zitten, nee. Ook in de disselbak heb je een zee van ruimte!

Wat betreft het opzetten heb ik geen idee...hij is wel erg leuk om te zien idd!

zippey

Citaat van: sannie75 op mei 19, 2011, 05:53:48 PM
Ik heb hier de folder van Cabanon, de Lodge heeft de R1 aanhanger en die is 2.10x1.25m, de columbia heeft de R3 aanhanger en die is 2.70x1.50m Dus daar zit wel wat verschil in.

De hoeveelheid ruimte meer van de R3 aanhanger valt wel mee. De R1 en de R2 aanhangers zijn hetzelfde alleen de R2 heeft er een keuken bij. Hetzelfde is ook het geval voor de R3. Daar zit ook nog een keukenblok achter. Als je de keuken eraf haalt is de R3 zo goed als even lang als de R1 en R2. De R3 aanhanger van de Columbia is wel 25 cm breder. Daar kun je natuurlijk wel wat meer spullen in kwijt. Overigens, je tafel en stoelen kun je ook bovenop de vouwwagen plaatsen (onder het dekzeil). Dan houd je de wagenbak vrij voor ander zaken.
Ik kan zelf mijn Mercury volgende week ophalen. We gaan hem dan testen met de hemelvaart. Ik plaats dan wel een commentaartje over de ervaringen m.b.t. beladen ed. Veel geluk en wijsheid in jullie keuze.  
Cabanon Malawi DL 2013 groen

Daktari

Wij zijn een paar weken geleden voor het eerst met de safari lodge weg geweest. Qua bergruimte wat mij betreft meer dan genoeg. stoelen gaan op de kar en in de disselbak kan een helebooel zooi mee. Vrijwel alles wat wij mee hebben gaat in de wagen. En ja, je hebt nogal wat stokken... Het opzetten is ook een kwestie van een paar keer gedaan hebben. De Safari Lodge is niet de snelste schat ik zo in, maar ik heb dan ook geen haast op vakantie en verder is het een hele comfortabele tent.

Wij zijn zeer tevreden over de keuze!

mkeuper

We hebben 'm vandaag besteld...   A.s. maandag moet ie er al zijn, kunnen we 'm met hemelvaart uitproberen. Spannend!!

Ik ben wel benieuwd hoe lang het opzetten duurt; niemand schijnt harde cijfers te durven geven :-)  Ik ben meestal vrij snel dus 't zal wel binnen 10 minuten gefixt zijn  :K

KlapJoeri

Jaaaa, dat wil ik zien op het klapweekend in Hengelo met hemelvaart!!!!
The cold never bothered me anyway.....

Daktari

Was toch zeker een uurtje zoet voor 'ie een beetje netjes stond... Dus 10 minuten moet kunnen :#

mkeuper

Ik zag dat bovenop de zijstokken van die bolletjes met schroefdraad zitten.  Moet je die er allemaal elke keer op- en afdraaien?   Enig idee wat het voordeel is tov normale tentstokken met een puntje?  Anders wordt dat m'n eerste modificatie...

'k zal de stopwatch meenemen, ik zit nu al na te denken hoe ik 'm zo snel mogelijk kan plaatsen.   10 minuten voor de eerste keer lijkt me een nobel streven. Daarna kan het natuurlijk sneller. :#

@cabanonjoerie, ik sta trouwens niet op het klapweekeind.  Misschien volgende keer.

Daktari

Yep, moeten er iedere keer op en af... Kun je natuurlijk aanpassen. Nu ik er zo over nadenk een goed idee bij lastige buren op een drukke camping. Ze zitten nl net lekker op ooghoogte en steken precies genoeg uit  :O

mkeuper

Zo,
net een paar heerlijke dagen onze Safari Lodge uitgeprobeerd.  Wat een wagen! Helemaal Super.   Opzetten ging redelijk vlot, 90 minuten na het waterpas zetten zaten alle haringen er in, waren de bedden opgemaakt en zat ik aan m'n welverdiende pilsje.   Opruimen duurde ongeveer net zo lang.

Perfect weer om 'm uit te proberen:  ventilatie van de slaapcabines is enorm goed; het zwarte doek van de slaapcabines zorgt dat 't lekker donker is en  de onweersbuien, enorme bakken water en windstoten van afgelopen nacht hebben we zonder enig probleem doorstaan, de tent gaf geen krimp.   

't is een enorm leuke tent om te zien, veel bekijks en positieve reacties op de camping. We hebben 'm iedereen aanbevolen...

biccie

leuk!!!!! fijn om te lezen!!
veel plezier ermee!!