Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omlaag

Auteur Topic: stekkerleed  (gelezen 23487 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bosi

  • Gast
Re: stekkerleed
« Reactie #60 Gepost op: april 26, 2012, 10:45:12 am »

Desondanks  heb ik besloten er een 13polige Multicon West stekkerdoos op te zetten met microschakelaar. Die kon ik kopen bij een winkel in de buurt. Dan sluit ik alleen 7 polen aan en de schakelaar.
Op die manier weet ik vrij zeker dat ik A iets heb dat gaat werken en B dat ik het op tijd in huis heb. We moeten namelijk dinsdag met de vouwwagen rijden.
Als het vanavond droog is ga ik hem monteren. Wordt vervolgd.

Lijkt me een verstandige keuze, dan weet je zeker, zoals je zelf al aangeeft, dat het past en werkt.
Bijkomend voordeel is dat als je een keer permanente voeding naar je VW wilt hebben voor je disselbak (koelbox etc). dan kun dat je vrij makkelijk doen, want je hebt met de 13-polige aan weerszijde de boel al voorbereid en hoef je dus alleen nog maar een paar draadjes te trekken (wel van voldoende dikte gebruiken dus 1.5mm3 voor zowel voeding als aarde). Heb je een sigaretten aansteker in je kofferbak zitten (de meeste skoda's hebben er één), kun je daar de geschakelde permanente voeding vandaan halen (pootje 9 voor de + en 13 voor de -).
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk: kampeermiddel : Dethleffs 510TK 2003
Re: stekkerleed
« Reactie #61 Gepost op: mei 02, 2012, 10:28:39 am »

Gelukt! En werkt perfect. Mistachterlicht en parkeersensoren van de auto gaan keurig uit. Verlichting+ mistlicht van de VW doen het ook netjes. Zelfs de fietsendrager met metalen stekker werkt probleemloos. Dit kan natuurlijk zo lang ik de buitenste polen niet heb aangesloten. Als ik dat doe dan moet er een andere stekker op de fietsendrager.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: stekkerleed
« Reactie #62 Gepost op: mei 02, 2012, 11:17:04 pm »

Mooi dat het voor elkaar is.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: « 1 2 3 4 5   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal