lamp ophangen in voortent met binnentent?

Gestart door faba, april 04, 2012, 10:42:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

faba

Hebben we de VW voor't eerst uitgezet met binnentent en heel de andere mikmak en dan komt plots het besef dat je de stokken in het plafond niet kan gebruiken om er aan lamp aan te hangen want die binnentent zit er natuurlijk over...  ::)

Waar hangen jullie een lamp aan op om een algemeen licht in de voortent van de VW te hebben? Aan de zijstokken lijkt vervelend want dan zakt die lamp natuurlijk naar beneden veronderstel ik.

We hebben zo'n typische kelder of badkamerlichten gekocht, 1 voor onder de luifel en 1 voor in de voortent (tenminste als ik nu nog een  goed systeem vind om die op te hangen  :()

Miss BBQ

Wij hebben zo'n klemlamp die je dus om de stok (staande of liggende) klemt/klikt.
Wanneer je bang bent dat ie af zal zakken, zou je om de stok eerst een dik elastiek kunnen doen, waarop de lamp dan blijft "hangen".

CEO

Er zit een lus in de tenthemel van de Louisiana. Mijn aanname is dat die ook in de Arizona zit.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

caspar

bij ons zit er gewoon een ijzere haak in het doek genaait en ook in de wagen
maar bepaal waar je de lamp wilt hebben maak een knip in het doen ff rondom omzoomen en je kan je lamp op hangen :J

Angel

Wij hebben pas een lampje met een magneet gekocht (nog niet in de praktijk gebruikt). Het zou als volgt moeten werken. Er zit een magneet in de lamp en er zit een ijzeren plaatje bij. dat ijzeren plaatje doe je aan de buitenkant van het tentdoek en aan de binnenkant kilk de lamp (middels de magneet) er tegen aan.

Ik weet alleen niet hoe je dat bijvoorbeeld moet doen wanneer je geen binnentent hebt, want dat zou betekenen dat je ijzeren plaatje op de tent moet leggen en dan de lamp er aan klikken. Maar als de tent staat kan ik er op het dak niet meer bij en halverwege het opzetten de lamp al te bevestigen en dan alles strak afspannen lijkt me ook niet ideaall.

gaan

Citaat van: Angel op april 04, 2012, 11:32:00 AM
Wij hebben pas een lampje met een magneet gekocht (nog niet in de praktijk gebruikt). Het zou als volgt moeten werken. Er zit een magneet in de lamp en er zit een ijzeren plaatje bij. dat ijzeren plaatje doe je aan de buitenkant van het tentdoek en aan de binnenkant kilk de lamp (middels de magneet) er tegen aan.

Ik weet alleen niet hoe je dat bijvoorbeeld moet doen wanneer je geen binnentent hebt, want dat zou betekenen dat je ijzeren plaatje op de tent moet leggen en dan de lamp er aan klikken. Maar als de tent staat kan ik er op het dak niet meer bij en halverwege het opzetten de lamp al te bevestigen en dan alles strak afspannen lijkt me ook niet ideaall.

Als je op deze manier de lamp op de buitentent bevestigd met een metelen plaantje buiten weet je zeker dat het daar gaat lekken als het regent.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

Wij hebben trouwens deze
http://www.obelink.nl/kampeer-accesoires/verlichting/voortentlamp.html?category_params=

Heeft buisklemmen op de achterkant dus klikt makkelijk aan de buis vast.
Klemt goed dus zal ook niet afzakken, mocht dat wel gebeuren even een paar keer met de isolatietape rond de buis wikkelen zodat de lamp niet wegglijd
Zijn in iedere kampeerzaak te koop, de prijs kan een paar euro verschillen.

Daarnaast hebben we een paar klemspotjes (bij de karwei) gekocht met daarin een spaarlamp (wordt niet warm) die glijden zeker niet weg.
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

ingrid70

Hoi

Wij hebben een arizona en gebruiken de binnentent ook we hebben midden voorin een lusje hangen met een oogje eraan.
Daar kun je iets aan op hangen. ;)

muis

Bij ons is er ruimte voor een staande stok op ong een meter van de wagenbak. Hiervoor zit dus ook een opening in de hemel. Op de kruising van de buizen zit een soort hoeksteuntje, daar hangt onze benzinelamp altijd aan een haakje dat we daarvoor hebben.

dorus_jolan

Wij hebben http://www.de-wit.nl/nl/led-clipspot bij de wit gekocht tegelijk met de VW.
We klemmen ze aan het tentdoek van de wagenbak en richten de spots op het tentdoek. Dan krijg je indirect licht en vind ik veel gezelliger.
Buiten hebben we een gaslamp omdat ik de led tafellampen nog niet zo mooi vind.

Mieke

Zit er nergens geen lusje of gat in de binnenhemel? Bij onze Flyer zat er ergens een gat met lus waar een lamp doorkon.

Bij onze Astro zit geen hemel in de voortent daar gaat de (loop) lamp gewoon aan de buis. Voor de gezelligheid gebruiken we vaak een gaslampje ipv een looplamp. In de kabine zelf heb ik raar of zelden licht nodig want daar slapen we alleen. Wil ik daar absoluut nog lezen (wat zelden het geval is) doe ik het met een lamp op mijn hoofd of een zaklamp.
Eigenlijk valt het me wel op dat je tijdens de zomervakantie weinig licht nodig hebt. Het is vroeg licht en laat donker.

faba

Ik zal volgende keer eens kijken of er bij ons in de arizona ergens een lusje hangt. Het is mij in ieder geval nog niet opgevallen  :?

Nu weer even wachten op goed weer om de binneninrichting eens te proberen en dat soort vraagtekens ook opgelost te krijgen.

Ik geloof dat wij op de lampen die we aankochten ook zo'n stangklemmetje kunnen zetten.

Overigens: kan je zo'n klemmetje niet gewoon over de binnentent op de stok vastpinnen? Of is dat erg ongezond voor die binnentent? We willen namelijk de gordijnen die normaliter bedoeld zijn om aan de keukenuitbouw te hangen gebruiken om tussen de twee kinderen te hangen in hun slaapcabine om ze toch een beetje te scheiden van elkaar. Eén klemmetje krijgen we langs de "raam"opening weg op de stang en één klemmetje zou dan aan de kant van de uitgang gewoon met de binnentent ertussen op een stang kunnen. (we gaan de kids dwars op het bed leggen)  ::)

gaan

Zal denk ik weinig problemen opleveren, de stof van de binnentnt is redelijk dun.
Wel even de scherpe randjes van de klemmen glad maken.

CEO

Ik zou de gordijnstof niet klemmen tegen de buitenstof aan. Dat verhoogt het risico op lekkages.
If you choose not to decide, you still have made a choice!