Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Aantal haringen Louisana  (gelezen 2834 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kim

  • Gast
Aantal haringen Louisana
« Gepost op: juni 15, 2012, 09:45:38 am »

Kan iemand mij vertellen hoeveel haringen ik nodig heb voor een Jamet Louisana? Volgens mij ben ik dit al eens tegen gekomen op deze site. Maar ik kan het niet terug vinden.

Ik zie ook "de stormband" regelmatig voorbij komen. Nou gaan we natuurlijk voor het mooie weer. Maar zou dit in je standaard uitrusting moeten zitten?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Aantal haringen Louisana
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2012, 10:25:00 am »

Dat zijn er best veel. Helaas heb ik de aantallen niet meer... Het bestandje op mijn telefoon met alle wetenwaardigheden van de Louisiana heb ik Vouwwagen genoemd en bevat nu reminders voor de Odyssee.

Uit mijn hoofd iets van 106. Dat is inclusief de pennen om de naar buiten liggende slikranden vast te zetten, maar zonder de storm-scheerlijnen (2 korte op de kopse kant en 6 aan de ogen op de hoeken van wagentent en voortent).

Als je dat allemaal vast hebt zitten, heb je geen stormband nodig... (en zo wel dan is er meer aan de hand en wordt het tijd om te evacueren).

Let wel op je luifel: die is weinig stormbestendig, vastzetten helpt beperkt. Bij harde wind verwijderen is zinvoller.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Kim

  • Gast
Re: Aantal haringen Louisana
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2012, 10:42:36 am »

106?!
Wow, dat zijn er echt veel  ::). Goed om te weten als mijn man en ik de taken gaan verdelen.  Dan kies ik voor het inrichten van de tent!  :#
Ik zal mijn voorraad haringen eens tellen.....
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.698
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Aantal haringen Louisana
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2012, 10:50:02 am »

Wellicht goed te weten dat ik er nooit 106 heb gebruikt... Meestal minder dan de helft. Ik zette alleen de slikranden vast als er erg slecht weer op komst was, op veel campings staat er beplanting, waardoor je niet of nauwelijks last heb van de wind onder de slikranden door.

Ik begon met de hoeken vastzetten, dan bij de deur. En dan naar inzicht... Vaak stond de wagen op een grondpen of 20-30.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Kim

  • Gast
Re: Aantal haringen Louisana
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2012, 10:54:02 am »

FIJN, dan kan mijn man mij helpen als hij kaar is!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Aantal haringen Louisana
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2012, 11:05:25 am »

De slikranden zet ik beperkt vast.

Voor de rest moet je ook weten wat voor ondergrond je hebt. Voor een rots/grind bodem gebruik je andere haringen dan voor een zandgrond. Ik heb inmiddels een aardig verschillend assortiment aan haringen. Ik maak vaak ook een combinatie. De belangrijkste punten zet ik vast met wat langere en bredere haringen. Het afspannen gebruik ik vaak weer pennen voor.

Ik heb een stormband over de luifel! Let op dat je met gebruik hier wel de beschermhoezen op de druk punten legt. Anders kan het stof beschadigd raken en gaan lekken. Verder moet je er voor zorgen dat je een draai in de stormband houd (van de grond tot het dak) dit voorkomt namelijk het klapperen en schuren met (harde) wind.
Gelogd

Kim

  • Gast
Re: Aantal haringen Louisana
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2012, 11:10:56 am »

Bedankt Jeroen!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal