Nodige hoogte Kavango en/of Kariba

Gestart door wemsey, augustus 29, 2012, 01:18:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

wemsey

Heeft er iemand een idee hoeveel vrije hoogte er nodig is om de aart kok Kavango of de Kariba open te kunnen klappen in een garage?
Sowieso kan ik nergens de opgezette hoogte terugvinden van de wagen.

peertjes

Redenerend: als je in de bak kan staan met ca 1,85 op ca 35 cm boven de grond kom je op ca. 2,25m buitenhoogte, en afgaande op brochurefoto en herinnering van de showroom.  Vrije hoogte tijdens uitklappen zal wel gelijk zijn aan staande hoogte omdat ze 1 max.horizontale nok hebben.  De max hoogte komt thv de instap van de wagenbak (overgang vaste voortent-wagen).

CEO

Niet helemaal een juiste aanname lijkt mij.

Bij het uitklappen van de tent, dus na de bedbodem, gaan twee staanders van ong. 2 meter vertikaal naar boven, deze zijn aan de wagen bevestigd op 60 cm hoogte (zeer voorzichtige schatting), dan kom ik op 2.60 meter.

Ik zou er een belletje naar Aart aan wagen...

If you choose not to decide, you still have made a choice!

wemsey

Heb het inmiddels gevonden. de hoogte zou 2,45m zijn

NOOBrainer

Let even op, de voorste stang -waar dat T stuk in gaat- is behoorlijk lang, net even gemeten,  ca190cm. Met een bakhoogte (scharnierpunt) van 80 cm is het denk ik meer. Deze stang moet over zijn hoogste punt heen, en dat is hoger als de hoogte van de opgezette tent. Ff youtuben op kavango opzetten, dan weet je wat ik bedoel. Je kan m natuurlijk ook buiten uitvouwen en naar binnen rijden, maar dan moet je het bed optillen.....

CEO

Als je het bed optilt breng je misschien wat ongewenste spanning in het frame...
If you choose not to decide, you still have made a choice!