Leuke camping op Terschelling

Gestart door Twice3, januari 07, 2013, 12:56:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Twice3

Wie van jullie heeft een goede tip voor een camping op Terschelling? Wij zijn met 2 volwassenen, 2 kis van 10 jaar en 2 kids van 12 jaar en natuuuuurlijk onze vouwwagen ;) en bijzettentje(s) graag hoor ik ook waarom de camping juist wel of niet beviel. We willen er in de meivakantie naartoe. dat wordt dan onze vouwwagen vuurdoop  :> :>

Groetjes Natascha

retteketed

da's lastig.
er zijn daar natuurcampings, naturistencamping, staatsbosbeheer camping, familie camping eenvoudig, familie camping met alle luxe en comfort, jeugdcamping.
dan nog de lokatie: bij waddenzee, centraal, in bos of juist in duinen, of aan zee...
kortom, veel keuze om zo uit de losse-pols te reageren....

opklapper

Wij kunnen camping de Kooij aanbevelen, we hebben daar vorig jaar onze vouwwagen voor het eerst uitgeprobeerd (bij temperaturen rond het vriespunt). Relaxte camping, basic, netjes, mooie plaatsen met veel ruimte en mooi uitzicht. We vinden de ligging midden op het eiland ook handig voor fiets en wandeltochten. Het hangt denk ik van het weer af of er meer mensen/kindere zijn. Wij hebben 2 kleine kinderen van 4 en 1 en die hebben zicht prima vermaakt ondanks dat wij de enige op het veldje waren, maar dat is op die leeftijd misschien ook iets makkelijker.

Misschien dat wij dit voorjaar ook weer gaan, mn zoontje vroeg vandaag toevallig wanneer we weer naar Terschelling zouden gaan, goed teken lijkt me.

Twice3

Opklapper; Bedankt voor je reactie. Ik ga zo even hun site bekijken.

Retteketed; Je hebt gelijk, wellicht wat weinig info. Eerlijk gezegd hebben we amper zelf een idee want dit is de eerste keer dat we gaan kamperen! We hoeven geen super de luxe camping, maar wel met wat leuke dingen om te doen. Een leuk sportveldje zou wel erg leuk zijn voor de kids. We zijn geen naturisten dus die campings vallen al af...

retteketed

Wij zelf halen camping meningen van de meeste nederlandse campings ook van een andere forum.
nl:

http://www.dewaardforum.nl/viewforum.php?f=6

Dit omdat we jarenlang een deWaard tent hebben gehad, en we willen graag op tent-campings kamperen en zodoende de kampeer recensies van tent-kampeerders volgen.
en hier zijn vele meningen van kampings te vinden, ook voor terschelling.
zelf heb ik als favoriet staan:

http://www.nieuwformerum.nl/

berkevelda

Daar zal ik dus niet snel heen gaan op vakantie........... heb je de tarieven gezien wat het kost om met een auto + vouwwagen retour met de veerdienst over te gaan  :N :N
Boven op die kosten komen ook nog de personen (prijs is exclusief inzittenden). Komen wij met z'n drietjes op 350 euro voor een retourtje  ::)

Wij zijn afgelopen oktober naar Engeland geweest en betaalde 100 euro voor een retour. Dat zijn in mijn ogen meer normale prijzen.

papajur

+1

Dit is voor mij  DE reden om niet naar een Waddeneiland te gaan m.u.v. Texel.
Het lijkt mij kei mooi om een keer naar toe te gaan maar om netzoveel aan de veerboot kwijt te zijn als de halve vakantie vind ik te gortig.

De verhouding kwa kosten veerboot<>camping is te gek voor worden.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

retteketed

Citaat van: berkevelda op januari 08, 2013, 10:22:13 AM
Daar zal ik dus niet snel heen gaan op vakantie........... heb je de tarieven gezien wat het kost om met een auto + vouwwagen retour met de veerdienst over te gaan  :N :N
Boven op die kosten komen ook nog de personen (prijs is exclusief inzittenden). Komen wij met z'n drietjes op 350 euro voor een retourtje  ::)

Wij zijn afgelopen oktober naar Engeland geweest en betaalde 100 euro voor een retour. Dat zijn in mijn ogen meer normale prijzen.

ja, je moet er maar verliefd op zijn.
we gaan ook vaak naar z-frankrijk.
kost ook geld!!
benzine, peage, extra overnachting...is bijna het zelfde bedrag vica versa.
ieder jaar is het ook voor ons een overweging; "mooi weer in z-frankrijk of lekker uitwaaien aan het strand op de wadden" kost het zelfde.

je kan ook alleen de klapwagen op de boot laten zetten, bagagevervoer kan op het eiland door een traktor of paard/wagen (vlieland)
scheeld enorm in de kosten. en met de fietsen op de klapper hoef je nog alleen personen-vervoer te rekenen...scheeld enorm...

maar goed, ieder zijn eigen vakantie met eigen behoeftes.
trouwens goed dat niet iedereen naar de wadden gaat, wordt het me daar toch druk.....hahaha

Blackraven

www.campingmast.nl, een echte gezinscamping. Verder kun je heerlijk uit eten in hun 'kajuit'  W:

ko

over tocht texel kost 11,65 per meter is gemiddeld gepakt, auto en vw . 100, euro