lamp in voortent camp-let

Gestart door ko, januari 21, 2013, 08:09:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

ko

ik wil een lamp op hangen in de voortent van onze camplet, op internet hangt de lamp aan de stroomkabel
die vervolgens door een buis gaat en bevestigt is op een vertikale buis van de voortent.
is er iemand die weet hoe dit bevestigt is, of hoe dit kan worden bevestigt.

Swede

lijkt op een T stuk. bijgaande foto komt uit de camp let brochure, daarin wordt dit als accessoire aangeboden.
live life outdoors

ko

wil dit graag na maken waar zou ik de buis het beste kunnen halen
twee stuken die over elkaar kunnen schuiven en vast kunt zetten.

Swede

http://www.dekampeerder.be/index.php/camping-artikelen/voortent-toebehoren

op deze pagina staat een frame-nok-stok+haak, denk dat je zoiets moet zoeken. Misschien bij een DeWit oid wel een hulpstukje te vinden.
Een snoer door de buis is natuurlijk het mooist, beetje creativiteit moet je ver brengen. Ik zag afgelopen zomer ook een hanglamp aan een boom hangen boven een campingplek..
Maar een T-stuk voor om een tentbuis moet ook wel te vinden zijn. Even afhankelijk van de dikte van je huidige stokken natuurlijk.
live life outdoors

ko

bedankt voor de tips, zal eens kijken of ik de lamp op een mooie manier kan op hangen.

muis

2 februari gaan we met de vouwwagenclub naar Bravo in Ommen, die verkopen ook camp-let. Misschien een idee om mee te gaan zodat je daar kunt kijken . Meer info vind je bij het board 'meetings'

ton kegler

HANGLAMP Deze accessoire van Camp-Let hebben wij ook gebruikt in onze Savanne. Het gewicht van de lamp + snoer was te hoog. Op een verticale frame buis aan gebracht, 'pendelt 'de lamp naar beneden bij de geringste trilling\beweging van de buis. Dat kun je alleen tegengaan door het snoer te fixeren. Ik vond het een onding en heb het teruggebracht naar de dealer. Zelf had in een lamp gemaakt van de IKEA keukenlamp met kunststof kap. Erg licht. Spaarlamp erin, geeft warm-wit licht. Opgehangen aan de nokstang, draad eromheen gedraaid en met strookjes klittenband op de plaats gehouden. 
TAFELLAMP Gemaakt van een staand nachtkast-lampje, waarvan de voet zelfstandig blijft staan. Grote fitting E27; Softtone lamp, 60W. Stekker in Plug in dimmer(bij ACTION) voor een habbekrats. lamp kan dan ook mee naar buiten op tafel als je voor de tent wil lezen. Binnen ook goed te gebruiken . Door dimmer is elke lichtsterkte goed te regelen. Gloeilampen zijn er nog wel bij CONRAD.
Succes en steek je licht eens op. 

ko

ik ga proberen er zelf eentje te maken, maar krijg onze vw pas begin maart.
maar ziet op de foto wel gezellig uit zo boven de tafel.
maar moet natuurlijk niet omlaag kunnen schuiven.   

Theun1957

hartstikke leuk om zelf iets te gaan maken. met cv-pijp en een buigijzer kan je veel kanten op.

Pas wel op met electriciteit. Als ik af en toe lees over snoerdimmers etc dan krijg ik de rillingen over mijn rug.
Een vouwwagen is en blijft toch een tent, dus zou eigenlijk alles minimaal IP-44 (spatwaterdicht) moeten zijn.

Caravans hebben meestal al een aardlekschakelaar en dat is al een hele verbetering.
Ik ben zelf electricien geweest en heb de gevolgen van kortsluiting gezien (brand), dat is dan alleen nog materieele schade.
Je moet er toch niet aan denken dat je op blote voeten ih natte gras staat en je komt onder stroom te staan,
dan is het wel einde oefening.

Veel succes met je project

Swede

ook sommige klappers zijn voorzien van een aardlekschakelaar  :J.

@ko, vanwaar eigenlijk de keuze voor een hanglamp? vind je een "standaard" kampeerlamp niet gezelliger?
(het is natuurlijk een persoonlijke keuze)
live life outdoors

Qwaqa

Doet de camping ook niet aan aardlekschakelen? Hoe vaak toch niet de stroom uit valt.

ko

ik vind een hang lamp boven de tafel er huiselijk uit zien.
een gezelige uitstraling bij het eten of een kaartspel.
en ik heb pressies de lamp liggen met de uitstraling van wat op de foto staat.