Cabanon Mercury

Gestart door Henny304, februari 10, 2013, 12:16:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henny304

Hallo allemaal,

Na een paar dagen over het forum rondgereisd te hebben, vond ik het toch eens tijd om ons voor te stellen.  ;)
We zijn een gezin met drie kids van 12, 10 en 8 jaar. Hebben hiervoor 7 jaar gekampeerd met een Trigano en zijn over een maandje in het trotse bezit van een Cabanon Mercury.  :J
Ondanks de ervaring is het toch allemaal weer spannend, de routine is weg, nieuwe klapper ( zoals dat hier heet), dus nieuwe inpak stress, opzet routine en alles wat erbij komt kijken. Door het lezen hier krijg ik wel steeds meer zin om op vakantie te gaan!  :K

Wel had ik meteen een vraag neergezet bij schout, over tentstof. Had hier gelezen dat het ruimte besparend was om de tentstokken op de keuken te bevestigen. Nu wil ik daar een zak voor maken, maar geen idee waar stof te vinden. :?

Henny

herowebe

Hallo Henny,
Ik weet dat Obelink tentstof per meter verkoopt!
Misschien dat andere grote kampeerzaken dat ook doen!
Ik zou er een telefoonrondje aan wagen!
Succes! En veel plezier met de voorpret!

GJT

Hoes maken voor de stokken en deze op de keuken vervoeren is idd een goed idee. Scheelt veel ruimte! Ik had gewoon zwaar zwart doek. In de hele lengte heb ik een rits gebruikt voor het gemakkelijk in de zak krijgen van de stokken.

Voor stof kun je eens kijken op Esvocampingshop.com. Deze verkopen zeer veel soorten stof per meter. Ik heb hier ook natureldoek vandaan voor vakkenschorten.

Je kunt zwaar doek vaak ook wel bij Jan Sikkes krijgen. Hier hebben ze evt. ook ritsen voor de stokkenzak.

Qwaqa

Citaat van: Henny304 op februari 10, 2013, 12:16:32 PM
We zijn een gezin met drie kids van 12, 10 en 8 jaar. Hebben hiervoor 7 jaar gekampeerd met een Trigano en zijn over een maandje in het trotse bezit van een Cabanon Mercury.  :J
Ondanks de ervaring is het toch allemaal weer spannend, de routine is weg, nieuwe klapper ( zoals dat hier heet), dus nieuwe inpak stress, opzet routine en alles wat erbij komt kijken.
Gefeliciteerd! Wij zijn van een Trigano naar een Columbia gegaan en de opzet routine was ons heel snel eigen gemaakt en nog steeds met veel plezier. Wij hebben er geen stress aan.

Overigens doen wij de stokken ip de wielkasten, maar een zak op de keuken is een goed idee, je hebt ze toch snel nodig en dan heb je ze bij de hand.

Laat wat weten als je een zak hebt. Een zeilmakerij heeft vast wel wat voor je.

Womo

Hoi Henny,

Gefeliciteerd met de cabanon. Wij hebben vorige week ook een Mercury gekocht en zijn geinteresseerd in handige tips. Die van de tentstokken nemen we mee. Veel plezier met de nieuwe vw.

Tom

Als je bij google tentstokkenzak/tas intypt krijg je aardig wat hits :) zitten wel mooie tussen.

Henny304

Gefeliciteerd! Wij zijn van een Trigano naar een Columbia gegaan en de opzet routine was ons heel snel eigen gemaakt en nog steeds met veel plezier. Wij hebben er geen stress aan.

Wij vonden de Columbia net even iets te groot. De twee oudste slapen inmiddels in een eigen tentje dus daar moesten we ook rekening mee houden qua plek ruimte.

@GJT Voor de trigano hadden we ook stevige stof gebruikt, echter zelfs na drie :I keer wassen gaf dat nog steeds af.. Gevolg allemaal strepen in de bak die we er niet meer uit kregen.  ::) daarna maar een slaapzak gebruikt als bescherming.

@womo.. Ik ben er inmiddels achter dat hier op deze site veel tips te halen zijn...dus mijn tip...Lezen, lezen en lezen... :J

GJT

Goede tip van Tom.

http://www.obelink.nl/voortenten-luifels/voortentaccessoires/obelink-tenttas-medium.html?category_params=

of

http://www.obelink.nl/voortenten-luifels/voortentaccessoires/obelink-tentframe-tas.html?category_params=

hier kun je het zelf niet voor maken. Kijk wel even naar de maten ivm de kromming van de stokken. De tas op de eerste link is iets ruimer.
Vergeet de tas niet even met een spanbandje aan het frame van de VW vast te leggen tijdens het rijden...

Henny304

Hier voor kan je ze zeker niet zelf maken! ;)

...en zonder tyrip, spanbandjes, elastiek, touw of anders soort mogelijkheden om dingen mee vast te zetten gaat mijn man niet op vakantie :H

Yella

Ik heb een tijd zo'n snowboardtas gebruikt bij de Lidl vandaan. Was alleen wat te groot. De maat is dus wel van belang. En te groot betekent ook te zwaar als je alle stokken er in stopt. Handiger vind ik een aantal kleinere zakken. Zo heb ik zelf nu dus de stokken apart per waarvoor ze nodig zijn.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.