Vuilwaterafvoer Kyte kitchen aanpassing

Gestart door marcmuts, juni 02, 2013, 08:58:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcmuts

Of deze nou bij tips& tricks moet of in het HK gedeelte laat ik aan de moderators over - hierbij een aanpassing welke we aan de Kyte kitchen op onze Cocoon MTT hebben gemaakt.

De standaard vuilwaterafvoer bestaat uit een gat onderaan in de keuken. (em_2013-05-13_76). Door daar een (weliswaar iets kleiner dan gangbaar) standaard Gardena adapter op de schroeven ipv de plastic moer (em_2013-05-16_77) kun je (obvious from this point on...) een stuk slang erop zetten om zonder spatten je vuilwater in een container te laten lopen. (em_2013-05-19_78).
De adapters kosten met een beetje shoppen zie zo bijster veel en je hebt wat minder last van de macaroni-saus die tussen je voeten wegstroomt bij een minder goede positionering van de vuilwatertank.  :)

Bosje

Dat is nog eens een goede en simpele oplossing, hadden ze bij HK ook wel kunnen bedenken..... ;)

abbes008

Top idee, simpel en handig. Ga ik ook toepassen. Dank je wel.
Groeten,

Erik

eRJee71

Zit nu bij de Cocoon Aero MTT standaard zo.

Swede

deze tip kregen wij in 2011 al van HK bij het afhalen van onze Cocoon MTT. Snap niet dat ze het koppelstukje niet gewoon meeleveren met een stukje slang van 50cm.
live life outdoors

CEO

Macaronisaus is 1, maar hoe gaat het met de macaroni zelf (of algemener: verstopt dat gaatje niet snel)?

Als dat niet het geval is, is dat denk ik voor veel meer wagens (ook de onze!) een handige oplossing.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

GJT

Ik heb een iets andere aansluiting verzocht met een iets langer schroefdraad onder de wagen met een dop en een taps toelopend stuk om de spoelbak aan de binnenzijde op aan te sluiten.
Ik heb hierop ook een gardena-koppeling gemaakt maar met een dikkere waterafvoer slang. Ik heb de gardena koppeling afgezaagd en uitgeboord en de slang hierop gelijmd. De doorvoer is nu flink breder.
Bij aankomst is het een kwestie van dop er af en de slang er op schroeven.  De slang komt niet tot aan de grond en kan evt.ook blijven zitten.

Linor

Ik heb zelf ook een gardena koppeling met een stukje slang, werkt op zich prima. Wat ik me zelf echter afvraag is of je je pannetje op deze manier wel kan afgieten. Gardena zelf garandeerd die koppelingen tot en met 35 graden, dus kokend water daar doorheen zou wel voor problemen kunnen zorgen.