Hoe doen jullie dit?

Gestart door superkoe32, april 09, 2013, 10:17:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

superkoe32

Aankomende zomervakantie gaan we voor het eerst met onze nieuwe vouwwagen richting Zuid-Frankrijk. Vroeger hebben we regelmatig met tent gekampeerd en namen we standaard altijd een dekbed mee mede ook omdat we niet altijd naar "zonzekere"gebieden op vakantie gingen en het wel eens fris kon zijn
De voorgaande jaren in een huuraccomodatie lagen er dekbedden klaar maar was dit altijd vreselijk te warm. Nu we dit jaar met vouwwagen en 2 kinderen naar ZuidFrankrijk gaan zit ik nu een beetje te dubben of we al die dekbedden wel mee zullen gaan nemen..

Wat is jullie ervaring met slapen in vouwwagen snachts wanneer de temperaturen overdag boven de 30 graden zijn en je vertoefd op een camping aan zee (dus geen hoog gelegen camping)..Hebben jullie het dan aangenaam? Warm of koud? en nemen jullie een dekbed mee? Of bv alleen een dekbedovertrek en deken of dergelijke?

Ben benieuwd!!

GJT

Het weer kan soms flink wisselen. Ook als je verschillende gebieden bezoekt.

Wij nemen daarom altijd een donzen zomerdekbed mee als basis. Verder houden we een paar slaapzakken achter de hand die we er los overheen kunnen leggen als dat nodig is.

Boompje

Wij gebruiken standaard onze slaapzakken. Daarnaast hebben we dan nog fleece slaapzakken (Xenos). Die kunnen naar keuze in (bij kou) of in plaats van (bij warmte) onze gewone slaapzakken (comfortwaarde 4grC). De rits van de slaapzak open laten / als deken gebruiken doen de kinderen ook nog wel eens. Daarnaast kan je natuurlijk nog varieren met de nachtkleding. Zo hebben we van nachtvorst tot hittegolf altijd kunnen slapen  :)
Quitters never win, winners never quit

jozefien

Er is niets zo veranderlijk als het weer, dus dekbedden of slaapzakken meenemen zou ik zeggen.

jelijn

Wij nemen 4 seizoenendekbed mee. Zomerdeel en hoesl aken op het bed. Het winterdeel  in zo'n vacuümzak in de klepbankjes. Mocht het heel koud zijn dan kunnen  we ruilen. De zak kan weer vacuüm gezogen worden met het luchtbed pompje.

retteketed

voorheen namen we slaapzakken mee.
Sinds de cocoon slapen we onder dekbedden, heerlijk.

jari

Voor de kinderen nemen wij dus altijd voor elk van hen een slaapzak mee én fleaseslaapzak. Voor ons zelf lekker we een dekbed op het bed neer en nemen we voor als het warm is een lekkere breede flease. Dus als het extreem koud is doen we allemaal de fleaseslaapzak erbij en als het extreem warm is slapen we gewoon in/onder de flease zo hebben we het dus altijd lekker behagelijk!
Jevipro

Ccindy

Wij nemen hele dunne zomerdekbedden mee voor ons drieën en daarnaast heeft ieder nog zijn eigen slaapzak voor het geval dat.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

bensi

Wij doen het met slaapzakken en voor het geval dat het nodig is een fleece deken er op. Nog nooit koud gehad, zelfs niet met -5 graden
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

superkoe32

Dus jullie nemen ook wel de dekbedden mee naar een warm zuid frankrijk? Ik heb het er snachts nog nooit kouder gezien dan 15-20 graden, vandaar dat ik het vraag..

Een zomerslaapzak is inderdaad nog wel een goed idee! nooit geweten dat daar ook verschil in zit :+

MJB

Niet kunnen slapen van de de koude is natuurlijk niet fijn voor je vakantie. Tot nu toe redden wij ons prima met slaapzakken, maar in het assortiment zitten ook twee mummies waarmee je een aardig stukje vorst kunt bestrijden. Net als overdag zou ik zeggen, laagjes! Een (zijden) binnenslaapzak werkt voor mij goed, bij warmte is die voldoende en bij koude geeft het net wat extra's. En een laagje (onder)kleding extra bij koude kan ook helpen.

Yella

We slapen gewoon in onze slaapzakken. Als het kouder wordt, doen we gewoon nog een ouderwetse wollen deken over ons heen. Lekker warm. LIggen er standaard een paar in de vw. Altijd handig, overal voor. Je kunt er buiten op zitten, noem maar op. In Frankrijk kan het 's nachts flink afkoelen hebben we vorig jaar gemerkt en overdag 30+ graden.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Klavertjes

Altijd alleen slaapzakken (Nomad Bronco geloof ik), en zelfs die gebruiken we meestal als deken, en wij gaan niet naar 'zonzekere' bestemmingen maar het liefst naar o.a. Engeland. Voor de kinderen hebben we voor noodgevallen nog een los fleecedekentje mee.
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Mieke

Hangt er allemaal wat vanaf. Maar je vraagt naar het zuiden dus:
Voor ons namen we het laatste jaar gewoon twee losse ouderwetse dekens mee en lakens. Kan je lekker mee combineren, een deken, twee deken, alleen laken.... Vooral ook omdat de temperatuurbeleving van manlief en mezelf niet altijd hetzelfde is en met een dekbed is dat nogal moeilijk individueel te regelen met dekens gaat dat beter. Dus het gewone ouderwetse dekenverhaal beviel ons prima en nam weinig plek in.
De kinderen (grote pubers) hadden nog hun slaapzak mee, maar zij sliepen op de grond in hun tent en de nachten pal aan de rivier waren ook niet zo uitzonderlijk warm, ik heb hen ook niet horen klagen. Zij hebben wel een hoeslaken over hun SI matrasjes zodat ze hun slaapzak ook gewoon als deken kunnen gebruiken.

superkoe32

Bedankt voor jullie tips!!