Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Doorzakkende Steunpoten Jametic en slechtwerken bedveer  (gelezen 2222 keer)

Bramdo1971

• Gast
Doorzakkende Steunpoten Jametic en slechtwerken bedveer
« Gepost op: augustus 14, 2016, 05:58:27 pm »

Wie heeft ervaring mee dat ineens 1 van de 4 steunpoten tijdens het horizontaal zetten van de vouwwagen (Jametic 2013) niet de wagen optilt maar als het ware doorzakt. Bij mij kwam er ineens een knik in poot. Dit lijkt me iets wat eigenlijk nooit mag gebeuren. Bij mijn vorige vouwwagen (Louisana) die veel ouder was is dit nooit gebeurt.
Tevens werkt mijn bedveer van het uitklap bed niet goed. Ik moet echt de hoek naar beneden drukken en vastzatten met een touw of spanband omdat ik anders never nooit het bed horizontal krijg. Kan je die veer afstellen of is dit ook fabrieksfout? Dit heeft ie namelijk vanaf het begin aan gedaan. Dan nog een andere vraag: De klem van de wiel van de dissel leek schuin te zitten waardoor mijn wielstang scheef staat. Wanneer ik de vouwwagen dan verreed klapt hij regelmatig door de klem heen. Nu blijkt (was me niet eerder opgevallen) dat de klem los zit. Maar dat constateerde ik pas nadat de vouwwagen op de trekhaak zat. Want anders krijg je geen beweging in de klem. Dus in mijn beleving heeft het wiel er altijd scheef ingestaan. Herkent iemand dit?
Ik wil van de week een afspraak maken bij mij dealer (Van der Oever) maar ik wil weten of ik eventueel de kosten bij de dealer dan wel bij  Jamet kan neerleggen.

Drikusniet

• Techneut in hart en nieren
  • Klap gek
  • Geslacht: Man
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Doorzakkende Steunpoten Jametic en slechtwerken bedveer
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2016, 07:30:23 pm »

1) steunpoten zijn niet om de wagen op te tillen, dus is oneigenlijk gebruik. Dat je vorige dat altijd wel goed het gedaan is mazzel hebben.
2) Die gasveer hoort zo. Daarvoor zit er ook een spanband aan het bed, en een speciale haring / pen bij de wagen.
3) Lijkt mij een fout.
Of de dealer alles op zijn kosten of die van Jamet herstelt hangt af van de dealer en hoe je hem benadert.

Bramdo1971

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2016, 11:10:33 am »

Hoi Drikusniet, bedankt voor je reactie. Ik bedoelde niet echt optillen maar horizontaal stellen. Dat wat je zegt van die gasveer en speciale haring, wist ik niet. Ga  ik gelijk navragen bij de dealer want die heb ik nooit gehad. Misschien kunnen ze me dan gelijk uitleggen hoe deze juist gebruikt.

Drikusniet

• Techneut in hart en nieren
  • Klap gek
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2016, 12:46:21 pm »

Ook bij horizontaal stellen, til je meestal de wagen op. Als je dat wel wilt zul je sterkere pootjes eronder moeten zetten, die dan ook goed ondersteunt zijn. Heb ik dit jaar gedaan en het bevalt mij erg goed.

Slinger

• Klapperraar
  • **
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Jameta
« Reactie #4 Gepost op: augustus 18, 2016, 08:52:02 pm »

Zitten er onder de Jameta andere uitdraaisteunen dan onder de Jametic? Ik heb geinformeerd bij de importeur, en die schreef me dat de Jameta horizontaal  geplaatst kan worden  mbv de uitdraaisteunen, desnoods mbv extra opvulling door houten plankjes.
Pagina's: 1   Omhoog

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal