luifel direct aan de vouwwagen maken Jamet Arizona 2006

Gestart door mosquito, januari 19, 2014, 02:19:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

mosquito

Wij hebben een Jamet Arizona uit 2006. tdt nieuw gekocht.
voor zover wij ons kunnen herinneren is ons verteld dat de luifel ook direct aan de bak kan worden gemaakt. Zodat je de voortent thuis kunt laten en voor bijvoorbeeld kortere perioden wat minder werk hebt. (zijkanten van de voortent zijn dan in de luifel te ritsen)
Nu hebben we de vorige vakantie geprobeerd om dit te doen, dit ivm het vertrek de laatste dag van onze vakantie en zo dachten we minder te doen te hebben. Echter toen we de luifel aan de caravan zelf wilden maken bleken de stokken niet overeen te komen en was het niet mogelijk dit te doen. (nog zitten te puzzelen of het met andere stokken die we hadden wel kon, maar we kregen dit niet voor elkaar). Het staat ook niet in de beschrijving.
weet iemand of het uberhaupt kan en hoe dit dan gedaan moet worden?

oscar

Hallo

Volgens mij moet het kunnen wij hadden een arizona van 2005.
Je moet de stokken van de luifel gebruiken en die in de stokken van de wagenbak steken. Nu moet je wel uitkomen met de stokken. Wij hadden er twee luifelzijwanden er bij die met klitterband te bevestigen is. En wat mogelijk is om de voorwand van de voortent aan de luifel te ritsen.

Ik hoop dat je wat met de info kan.

Succes

Paulvh

Ik heb een jamet loisianna 2013, maar ik begrepen dat er met opbouw niet zoveel verschil zit. En volgens mij zijn er nog tekeningen op dit forum te vinden zoals deze. http://i1250.photobucket.com/albums/hh528/jacquesknobbe/JametArizonaASFramesVoortentenLuifel.png

Marinajl

Klopt, wij hadden ook een Arizona uit 2005. Je gebruikt die stokken die in het  wagenframe schuiven, die je ook voor de voortent gebruikt. Daar passen de stokken voor de luifel overheen.
Je kunt voor de luifel de rits gebruiken waar je de voortent anders aan vast zou ritsen.
Wij konden zelfs van de luifel een piepkleine voortent maken, door de voorwanden van de voortent aan de luifel te ritsen en twee zijwanden te gebruiken.

Paulvh

Ja maar 1set stokken van de luifel gebruik je niet. Althans als ik de tekening goed lees.

wil peeters

heeft er iemand ook een beschrijving van de jamet colorado

mosquito

Bedankt voor de reacties! Ik heb nu duidelijk hoe het zou moeten, ik zal het de volgende vakantie proberen!

boswachter

de luifelstokken zouden moeten passen, de petluifelstokken daarentegen zit geen klic systeem aan dus die passen wel maar houden de petluifel van de wagenbak (als je dus ook de luifel weglaat) niet strak. Afgelopen jaar de wagen met onze luifel (later bijgekocht niet van Jamet) opgezet om te ontdekken dat we de stormbanden nodig hadden om e.e.a. strak te houden.