alpen kreuzer super inpakken voor 3 pers.

Gestart door ragnar, maart 05, 2014, 08:24:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

ragnar

hallo beste leden. ik ben net 18. en ga met m,n vriendin van 17 en nog een vriend van 18 met de vouwwagen voor het eerst op vakantie.
ik heb een alpen kreuzer super gekocht. nu gaan we met z,n drieen een dikke week (tien dagen) naar schiermonnikoog.
het probleem is alleen dat we de auto (overigens maar een kleine 1990er nissan micra :+ ) niet mee mogen nemen op het eiland. dus alles MOET in de vouwwagen :J
we wouden ook alle drie een fiets meenemen. we hebben ook geen disselbak. hoe pakken we dit nu het slimste aan/in? we hebben al wel de originele vouwwagenmatrassen vervangen voor luchtbedden. dat spaart ook enorm veel ruimte. er is verder alleen maar ruimte onder het bed, we hebben geen banken zoals de meeste vouwwagens dat hebben. (ik weet het... ik weet het  :P ) dus aan jullie de vraag. hoe pakken we dit aan!?!?

bensi

De AK Super heeft toch een vast deksel met imperiaal ? Dan zou je een dakkoffer kunnen gebruiken op de vouwwagen.

Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

ragnar

@bensi. daar zaten wij ook al aan te denken. maar ik er dan nog plek voor de fietsen?

bensi

Citaat van: ragnar op maart 05, 2014, 09:10:27 PM
@bensi. daar zaten wij ook al aan te denken. maar ik er dan nog plek voor de fietsen?
Tja, da's ffff passen en meten denk ik  :)
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

ragnar

aha. en nog tips? bandendruk enzo? gewichtsverdeling? hij is ongeremd helaas

retteketed

wij zijn vaak naar vlieland geweest, en ik heb heel wat oplossingen voorbij zien komen.

fietsen meenemen op het dak v/d auto.

wees creatief: leg alles op de klapper en bind het goed vast (niet thuis, maar op de kade bij de boot)
zodra de klapper op de boot is, valt het niet meer op de wegenverkeerswet, als de lading maar stevig is.

eenmaal na het lossen van de boot (gebeurd door tractor)  haal je de fietsen van de klapper af en rij  je op de fiets naar de camping. de klapper wordt door bagagevervoer geregeld (paard-en-wagen of tractor) zie bijlage..

is in alle eenvoud de goedkoopste oplossing, of je neemt de fietsen los op de boot...maar dat kost weer wat meer...

MJB

Kleding voor 10 dagen kan in een grote rugzak, alledrie een rugzak maakt dat je in de vouwwagen alleen je kampeerspullen hoeft mee te nemen. Er zijn zat mensen (waaronder ikzelf) die 10 dagen kunnen trekken met als enige bagage een rugzak (met daarin een tent, kookspullen etc.), dus dit probleem bestaat alleen als je (te) veel wilt meenemen.

WimS

Citaat van: MJB op maart 06, 2014, 08:51:14 AM
Kleding voor 10 dagen kan in een grote rugzak, alledrie een rugzak maakt dat je in de vouwwagen alleen je kampeerspullen hoeft mee te nemen. Er zijn zat mensen (waaronder ikzelf) die 10 dagen kunnen trekken met als enige bagage een rugzak (met daarin een tent, kookspullen etc.), dus dit probleem bestaat alleen als je (te) veel wilt meenemen.

Helemaal mee eens, maar schrijft de topicstarter niet dat hij met zijn vriendin gaat?
(Ik ga al jaren met 3 vrouwen op vakantie, en die redden het echt niet met een rugzak met kleding....)

Lutgerink

Ik zou zelf fietsen huren, op Schier staan de fietsen dan klaar als je met de boot aankomt, je kunt Ronald (eigenaar van de camping) ook vragen als hij dit voor je wil regelen. Zo heb je boven op de VW veel meer ruimte natuurlijk.
PRACHTIG eiland trouwens (ben er geboren :#).
Op vakantie in DE Parade :-)

bosi

Ik lees dat je geen disselbak hebt? Nu dan zet je, voor de overtocht naar het eiland alle fietsen toch op de dissel, eventueel wat sponsen tussen de frames en een spanband eromheen, moet geen probleem zijn voor de overtocht.
Dan hou je een zee van ruimte over boven op de deksel van je vouwwagen, kun je een beetje handig stapelen en eventueel een dekzeiltje eroverheen en wederom een spanband of twee er overheen en gaan met die klapper, zou ik zeggen, je hoeft tenslotte geen hele reis meer te maken en de snelheden zijn laag.
Wat betreft luchtbedden, heb je de mogelijkheid ga dan voor self-inflatebles deze isoleren beter dan luchtbedden (trekt veel minder kou op doordat er geen lucht gaat circuleren van je warme lijf naar de koudere ondergrond en ze liggen over het algemeen ook confortabeler (Wij hebben allebei een pondjes meer en liggen heerlijk op een twee-persoons self-inflateble, de kids hebben ieder een 1 persoons)
Wat betreft kleding, wij gaan normaal 3 weken en met een gezin van 4 (2 volwassenen en 2 inmiddels tieners) beperken wij ons tot een flinke weekendtas p.p. die in de dakkoffer boven op de auto gaan, je gaat tenslotte kamperen.

PetraL

Citaat van: WimS op maart 06, 2014, 09:21:50 AM
Helemaal mee eens, maar schrijft de topicstarter niet dat hij met zijn vriendin gaat?
(Ik ga al jaren met 3 vrouwen op vakantie, en die redden het echt niet met een rugzak met kleding....)

:H true!  :>

olaf

Citaat van: retteketed op maart 05, 2014, 11:09:00 PM
eenmaal na het lossen van de boot (gebeurd door tractor)  haal je de fietsen van de klapper af en rij  je op de fiets naar de camping. de klapper wordt door bagagevervoer geregeld (paard-en-wagen of tractor) zie bijlage..
Ik vroeg mij wel een af hoe ze dat nu doen je klapper op bijvoorbeeld Vlieland.
Maar hier een erg leuke foto.
The need for the many outweigh the needs of the few

retteketed

op vlieland was van alles mogelijk.
zelfs een alpenkreuzer met wel 4 fietsen voor volwassenen en daarop 2 kinderfietsen en 2 campingbedjes.

zo bont hadden wij het niet gemaakt met onze cocoon.
zie bijlage foto's

ragnar

dankjullie wel voor de leuke en handige reacties. helaas ben ik nu single en gaan m,n maat en ik met z,n tweeen weg. dus het probleem is voorbij  8) 8)