Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Gekke vraag  (gelezen 13988 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Gekke vraag
« Reactie #15 Gepost op: februari 09, 2014, 03:58:02 pm »

Ik ken een paar mensen die dit weekend met de 4 Combi Camp wagens weg zijn. Dus het kan wel.
Dat kan met deze temperatuur ook wel... Echt heel koud is het niet.  Maar een paar stormlijnen en een stevige paraplu zijn geen luxe op het moment.  :P
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk: kampeermiddel : 2010 Aart Kok Kavango
Re: Gekke vraag
« Reactie #16 Gepost op: februari 09, 2014, 05:01:34 pm »

Dit weekend al? Respekt!  :)
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re: Gekke vraag
« Reactie #17 Gepost op: februari 09, 2014, 09:06:53 pm »

Die gene van de CC club doen dit heel veel, zo vroeg mogelijk beginnen, en zo laat mogelijk eindigen. Maar ze zijn volgens mij dit jaar wel erg vroeg :#
Gelogd

gaaf

  • Gast
Re: Gekke vraag
« Reactie #18 Gepost op: februari 09, 2014, 09:46:13 pm »

Wij zij 1 van die 4 gekken die net terug zijn met de CC van een weekend kamperen. Echt winterkamperen wil ik dit niet noemen. Dit jaar waren we idd vroeg, vorig jaar eind maart erg koud gehad. Stormachtig en met vorst toen. Nu goed te doen. 1 gas en 1 elektrische kachel aan. Goede slaapzakken, fleece slaapzakken extra dekbed en kruik en goed gezelschap doen de rest.... Alweer afspraken gemaakt voor een volgend weekendje. :J
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.255
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Gekke vraag
« Reactie #19 Gepost op: februari 09, 2014, 09:47:32 pm »

Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk: kampeermiddel : 2010 Aart Kok Kavango
Re: Gekke vraag
« Reactie #20 Gepost op: februari 09, 2014, 11:01:35 pm »

ok, dit geeft inspiratie! Ik denk dat we veel vroeger dan gepland gaan kamperen. Ik denk alleen nog niet volgend weekend. :#
Gelogd

RonvanTilburg

  • Gast
Re: Gekke vraag
« Reactie #21 Gepost op: februari 10, 2014, 09:39:07 am »

tjonge ik heb nog Zibro kachel met omval beveiliging maar ik zou niet weten hoe dit eruit ziet.  En zal ook wel per merk en type wisselen. Wellicht het een en ander handig om je merk, type kachel ff te googelen?

De omval beveiliging bij zibro bestaat uit een gewichtje op een veer als het gewichtje uit balans is valt hij om en de veer die verbonden is met de schakelaar zal de zibro uit zetten. Dit zal in een gaskachel het zelfde zijn. Ter controle kun je hem natuurlijk aan zetten en schuin houden als er een omval beveiliging in zit zal de kachel uitgaan
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Gekke vraag
« Reactie #22 Gepost op: februari 10, 2014, 11:46:07 am »

Die gene van de CC club doen dit heel veel, zo vroeg mogelijk beginnen, en zo laat mogelijk eindigen. Maar ze zijn volgens mij dit jaar wel erg vroeg :#

Hier nog één van de vier. We gaan gewoon het hele jaar door  tegenwoordig, scheelt winterstalling!  ;)

Koud hebben we het niet gehad, maar in ons gezelschap was dan ook de enige CC die uitgerust met (werkende!) open haard.

Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Gekke vraag
« Reactie #23 Gepost op: februari 10, 2014, 11:51:41 am »

Om ook nog even een praktische duit in het zakje te doen: je kunt je op alle manieren wapenen tegen de kou en vocht, dat lukt in de praktijk prima. Maar bedenk je wel dat je de wagen nà het weekend ook weer ergens moet drogen. Op de camping met dit weer wordt ie niet echt droog. De vier CC's hier genoemd verkeren allemaal in de gelukkige situatie een droogplek te hebben, in garages of loodsen o.i.d. Als je dat niet hebt wordt het wel een lastig verhaal!
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Gekke vraag
« Reactie #24 Gepost op: februari 10, 2014, 12:49:51 pm »

Deze vraag is zo persoonlijk daar valt geen antwoord op te geven.

Mogelijke variabelen, persoonlijke beleving van kou, hoogte camping, vochtigheid, type slaapplaats, soort slaapzak/dekbed, wel/geen kachel, enz. enz.

Gewoon doen en dan merk je vanzelf wel of je het al dan niet koud hebt!
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.787
  • Merk: kampeermiddel : Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Gekke vraag
« Reactie #25 Gepost op: februari 18, 2014, 09:52:35 am »

Bedankt mensen. Ik denk erover om in de eerste weekends gewoon onze dekbedden mee te nemen ipv slaapzakken. We kunnen gewoon niet wachten om voor het eerst met onze klapwagen een weekend weg te gaan. Maar goed om te weten dat dat dus al kan vroeg in het voorjaar.

Vind goede slaapzakken véél beter en prettiger dan dekbedden in de wagen! Wij gaan ook vaak vroeg in het voorjaar en laat in het najaar! Met kacheltje, evt. extra fleece dekentje en goede slaapzakken prima te doen dus!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.685
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gekke vraag
« Reactie #26 Gepost op: februari 18, 2014, 11:13:51 am »

Het is heel persoonlijk. Wij gebruiken een dekbed, de kinderen hebben een slaapzak. Voordeel van een dekbed is dat je met een 4-seizoenen uitvoering heel gemakkelijk de dikte kunt aanpassen. Dat heb ik nog niet gezien bij een slaapzak.
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk: kampeermiddel : ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: Gekke vraag
« Reactie #27 Gepost op: februari 19, 2014, 10:06:17 am »

Hoi

Als je het oude type slaapzak hebt met een gehele rits kan je deze bij warm weer als dekentje gebruiken en bij koud weer rits dicht en klaar.
Bij de meeste mummy slaapzakken kan dat helaas niet.
Je kan dan we je voeten erin doen en de rest openlaten als een dekentje.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Deborah van Vliet

  • Gast
Re: Gekke vraag
« Reactie #28 Gepost op: juni 01, 2014, 08:53:27 pm »

Ik heb een vraagje!!

Vanmiddag hebben wij de vouwwagen dicht geklapt met onze dekbedden er nog tussen....
Ik had ze misschien beter tussen de banden rond het matras moet schuiven... nu zakten ze naar beneden.
Dit leek mij wel makkelijk... :O
Wie doet dit ook? is het slim? of kan er iets kapot gaan.......
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Jasmin
Re: Gekke vraag
« Reactie #29 Gepost op: juni 02, 2014, 12:03:47 am »

Ik laat mijn dekbed en slaapzak van mijn dochter er ook tussen en dan idd tussen de banden. Het bed moet natuurlijk niet te ver om hoog komen, anders past je zeil er niet goed over(als je die hebt). Verder kan het geen kwaad.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal