Self inflatable

Gestart door Norton, juli 08, 2014, 07:21:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

Norton

Wij willen proberen om de standaard schuimmatrassen te vervangen door self inflatables. Hierover dan weer een topdekmatras van 6 cm. Dit om ruimte te besparen in het deksel. Onze RM is uit 2001, dus nog met een laag deksel. Het deksel gaat nu net dicht met de 2 matrassen en de topper en dan moet de tent ook erg goed zijn opgevouwen. Hoop dat ik door de extra ruimte die ik hiermee win de dekbedden er bij te kunnen doen. Zijn er mensen die ook werken met deze self inflatables en zo ja in welke maat? Heb al wat rond gekeken op internet maar kan nog niet echt iets vinden wat goed past in de breedte. Of ze zijn te smal, of te breed voor het deksel.

Taan

De matrassen zelf zijn ook 6cm, dus hoezo win je dan ruimte met een topdek van 6cm?
Wij hebben sinds dit jaar wel een selfinflating matras onder de standaard matras en het bevalt ons goed. Althans, het ligt lekker.
Het kost natuurlijk wel extra tijd om het ding op te blazen, te installeren en na gebruik weer leeg te maken.

Bij ons past er volgens mij niks extra's bij de matrassen met binnentent, behalve de stokken dan.

Norton

Was er even vergeten bij te zetten dat het maar om 1 topper gaat, als ik de 2 schuimmatrassen eruit haal hou ik dus 12 cm extra ruimte over, hier wil ik dan 2 dekbedden en de self inflatables in kwijt kunnen. Kan alleen nog niet echt wat vinden wat goed in het deksel past, 2 persoons zijn vaak te smal en 2 x 1 persoons weer gauw te breed. Zijn er meer mensen die dit zo hebben en zo ja waar laten jullie dan je dekbedden en self inflatables?

olaf

Dekbedden rol ik strak op gaan in een sporttas mee in de auto.
Wij hebben 2 sultan topdek matrassen ook die rollen we op en gaan in de dakkoffer.

Zou deze Nomad passen gezien bij obelink.
Is 5 cm dik, ik denk met een topper van 6 cm dat, dat toch wel goed slapen.
Je kunt voor dat je een topper koopt ook eerst de self inflatable en het bestaande matras proberen.

The need for the many outweigh the needs of the few

Miss BBQ

Vrijbuiter outdoor Cherokee 7 of 10. Maat in opgeblazen staat: 205×70×7 (resp. 10) cm.
Wij hebben de 10 cm dikke. Past prima in de deksel ( ligt lekker strak en gaat precies tussen de scharnieren).
Eenmaal leeg past het er royaal tussen. Dus lekker mee inklappen.
de SI combineren we met de originele roadmaster schuimmatras. Slaapt heerlijk.

Taan

Moet je er wel even bijzeggen dat jullie wagenbak hoger is...

Miss BBQ

Nu hebben ze 2 std.matrassen + 6 cm topper.
Mijn voorstel is topper thuislaten en vervangen door een inflatable die, leeg!, veel minder dik zijn dan 6 cm. Meenemen naast elkaar tussen de std.matrassen in. Dit levert een ruimtebesparing op t.o.v. topper+2 matrassen. Juist bij een lagere deksel.
op locatie SI's opblazen en onderop leggen in de deksel. Std.matras bovenop en je ligt heerlijk. Daarbij kun je dan elk de SI op eigen verkozen hardheid opblazen.

Norton

Wil juist de standaard matrassen thuis laten en die vervangen door 1 topper. Dat ligt m.i. beter dan op zo'n standaard ding. Hieronder dan de self inflatables. De kinderen hebben wel genoeg aan alleen een s.i. lijkt me. Het idee was dan om ruimte te besparen zodat de 2 dekbedden ook in het deksel vervoerd kunnen worden. Er zit nu eigenlijk al 18 cm aan matras in het deksel ( 2 x standaard matras en 1 topper). Nu gaat het deksel moeilijk dicht, moet even wachten tot alle lucht uit te tent is, maar het gaat wel. Vind het alleen niet echt een prettig idee als alles zo strak zit. Als ik nu 1 topper en 4 x s.i. + 2 dekbedden op elkaar leg neemt dat volgens mij minder ruimte in dan voorheen en gaat het deksel beter dicht. DIe s.i.'s van de Vrijbuiter zien er idd prima uit en hebben ook nog eens de goede maat voor het deksel.