Leeftijd banden Jamet Arizona

Gestart door vanbreugel, juli 16, 2014, 09:36:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

vanbreugel

Hallo kampeervrienden, wij gaan met de vouwwagen voor het eerst door Duitsland en begrijpen dat er aanvullende eisen zijn om 'hard' te mogen rijden....waaronder de leeftijd van de banden. Ik kan echter op onze bandjes van 500-10 geen zg DOT nummer vinden waar de leeftijd op te zien is... Er staat bv wel E2-02 5006 00 op en 72M load range B en 0478-81 maar ik vraag me af of dat iets nuttigs is, of moet ik ergens anders kijken?

eriktiel

Jamet Louisiana. Liever mijn vrouw met overgewicht dan mijn vouwwagen!

C5CCV

Nou, ik heb me net suf gezocht op de banden van onze CC, maar ik kan het ook nergens vinden

CEO

Week 50 uit 2006?

Heb je al wel schokbrekers? (Auto met ABS, juiste massa-verhouding, keuringsafspraak, klinkt als druk, kort voor de vakantie)

If you choose not to decide, you still have made a choice!

vanbreugel

Nee ook al geen schokbrekers... en 2006 banden zijn dan ook al te oud... en geen keuring.... mogen we dan sowieso wel in Duitsland rijden???

C5CCV

Geen probleem, als je je aan de gewone regels houdt.

CEO

In Duitsland is men met ongelukken wel erg van het aantonen dat het niet aan jou of je materiaal lag. Als je sneller rijdt dan 130 zal je moeten aantonen dat een ongeluk niet aanje hoge snelheid lag. Bij slechte omstandigheden moet je aantonen dat het niet aan je banden ligt.

Ik zou nooit adviseren om met 8 jaar oude banden te rijden... Al is het maar voor je nachtrust.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

sanderv

Citaat van: vanbreugel op juli 16, 2014, 11:56:52 PM
Nee ook al geen schokbrekers... en 2006 banden zijn dan ook al te oud... en geen keuring.... mogen we dan sowieso wel in Duitsland rijden???

Ja hoor. Alleen niet harder dan 80.

eptver

Ik had ook banden uit 2006. Aan de buitenkant zag het er nog goed uit, maar aan de binnenkant scheurtjes. Ik heb ze laten vervangen. Stukje in Nederland rijden is het risico niet. Maar om dadelijk in totaal 2600 snelweg kilometers te rijden durfde ik niet aan. Zit zelf in ieder geval rustiger aan het stuur.