Scout tuv keuring mogelijk?

Gestart door Espott, december 20, 2014, 11:36:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Espott

Hallo forumleden,

Ik denk erover om volgend jaar met de Scout Pivo (1998) naar Oostenrijk te gaan. Ik heb alleen erg weinig zin om 80 te moeten rijden in Duitsland.

Zou het mogelijk zijn om voor deze oude wagen een 100 sticker te kunnen bemachtingen? Oftewel komt hij door de tuv keuring zonder al te veel kosten?

Scheelt nogal met lekker 130 door frankrijk knallen!

Groet,

Erik

Swede

tuurlijk, als hij aan de eisenlijst van TUV voldoet is het geen enkel probleem.

Auto

Uw auto dient voorzien te zijn van:
 Een ABS-remsysteem;
 Voldoende ledig gewicht.

Aanhangwagen
Uw caravan of aanhangwagen dient voorzien te zijn van:
 Een ingeslagen chassisnummer;
 Een oplooprem;
 Hydraulische schokdempers;
 Banden met een ouderdom van minder dan 6 jaar;
 Banden met juiste loadindex en snelheidscodering van minimaal 120 km/uur (L);
 Eventueel voorzien van een goedgekeurde anti-slingerkoppeling met E-keur


Wij hebben hem zelf vorig jaar laten keuren ivm reis naar Slowakije. De reistijd besparing valt redelijk mee wanneer je 80 en 100 vergelijkt maar het gevoel "door te rijden"was wel fijn.
live life outdoors

sanderv

Citaat van: Swede op december 21, 2014, 08:13:39 AM

Wij hebben hem zelf vorig jaar laten keuren ivm reis naar Slowakije. De reistijd besparing valt redelijk mee wanneer je 80 en 100 vergelijkt maar het gevoel "door te rijden"was wel fijn.

Wat voor héél fijn is, is dat je niet in de vrachtwagentreintjes hoeft te blijven hangen. Of ik 80, 100 of 120 mag rijden, maakt me heel wat minder uit dan wanneer ik met een leeg baanvak voor me kan rijden.

cewi

Inhaalverbod overdag in Duitsland is ook geldig voor auto's met aanhanger en de Duitse snelwegen staan vol met deze bordjes :)

danny060473


Citaat van: cewi op december 21, 2014, 02:16:31 PM
Inhaalverbod overdag in Duitsland is ook geldig voor auto's met aanhanger en de Duitse snelwegen staan vol met deze bordjes :)

En ik dacht dat dit alleen voor de vrachtwagens met aanhanger gold, oeps ;-)

sanderv

Citaat van: cewi op december 21, 2014, 02:16:31 PM
Inhaalverbod overdag in Duitsland is ook geldig voor auto's met aanhanger en de Duitse snelwegen staan vol met deze bordjes :)

Inhaalverboden zijn in Dld heel erg onduidelijk. We zijn borden tegen gekomen van inhaalverbod auto-met-aanhanger, dat is duidelijk. Maar de meeste inhaalverboden betroffen een algemeen inhaalverbod met uitzonderingen of een inhaalverbod voor vrachtwagens met of zonder onderbord. Als je geregeld een inhaalverbod voor vrachtwagens tegen komt met het onderbord 'geldt ook voor bussen en aanhangers', maar vervolgens ook een boel van diezelfde borden zonder dat onderbord, ga ik er vanuit dat ik er daar wel langs mag. Ik heb er in elk geval geen problemen mee gehad. Op driebaans wegen is het probleem ook niet zo groot, inhalen met een snelheidsverschil van zo'n 25 km/h gaat behoorlijk vlot.

papajur

Wat kost een prent voor 20 km/h te hard?

Meeste vrachtwagens rijden in Duitsland 90 km/h.(geijkte km's)
Die 5 km\h wat jij met jou ongeijkte auto dan rijdt.......

Zolang je je eigen niet in de kijker rijdt,zou ik het erop gokken.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

rvesan

Volgens mij is inhaalverbod Duitsland zonder onderbordje voor personenauto met vouwwagen (< 3.500 kg) niet van toepassing:           http://www.sicherestrassen.de/VKZKatalog/Frameaufbau.htm?http://www.sicherestrassen.de/VKZKatalog/Kat277.htm