Tip: mobiel internet in Frankrijk

Gestart door MichaelD, juni 22, 2014, 03:06:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

KlapJoeri

Kan deze ook een beetje omgaan met een zwak wifi signaal / slecht bereik van de camping-wifi??
The cold never bothered me anyway.....

Diep

Citaat van: KlapJoeri op juni 06, 2015, 08:32:04 PM
Kan deze ook een beetje omgaan met een zwak wifi signaal / slecht bereik van de camping-wifi??

Ik verwacht dat hij niet beter of slechter om gaat met het signaal dan elk ander apparaat.
Hij heeft geen verbeterde ontvangst of zo

KlapJoeri

Tjah, maar de ontvangst van het ene apparaat wil wel eens beter zijn als van het andere apparaat....

GJT

Precies, soms met de tablet goed bereik terwijl de telefoon het signaal amper ontvangt. Als zo'n apparaat het (zwakke) signaal dan wel kan ontvangen, kan hij lokaal zorgen voor een stabiel signaal. Die Asus lijkt me wel een mooi apparaatje hiervoor maar kan nergens wat vinden over de ontvangst, gevoeligheid van de WIFI antenne.

danny060473

Citaat van: GJT op juni 08, 2015, 12:07:16 PM
Precies, soms met de tablet goed bereik terwijl de telefoon het signaal amper ontvangt. Als zo'n apparaat het (zwakke) signaal dan wel kan ontvangen, kan hij lokaal zorgen voor een stabiel signaal. Die Asus lijkt me wel een mooi apparaatje hiervoor maar kan nergens wat vinden over de ontvangst, gevoeligheid van de WIFI antenne.

Over gevoeligheid kan ik ook niets zeggen, we hebben hem nu reeds een paar keer gebruikt tot onze grote tevredenheid. Wel een paar keer opnieuw moeten inloggen maar op ieder apperaat staan dan de codes dus is dat geen probleem. Eea had iets te maken met te lang inactief zijn via de wifi.

Inderdaad hiervoor genoemd rond eigen vw een sterk netwerk op de asus.

Als je goed signaal wilt is zo'n wifi antennen nog een optie ;-)

https://www.electro-sat.nl/powerwifi-outdoor-wifi-usb-antenna.html?gclid=CLeX2KePgMYCFePItAodr34A8g

jackodb

Leuke apparaatjes die 'vakantie-routers' :)

Ontvangst is belangrijk, maar vergeet de andere kan ook niet. Wifi is 2-richting verkeer.

Ofwel, de router moet ook 'sterk' genoeg zijn om de camping-ontvanger te kunnen voorzien van een goed signaal.

Een goeie antenne kan daar zeker bij helpen. Maar ook de hoogte ervan en natuurlijk het vermijden van obstakels, zoals toiletgebouwen en andere bouwwerken.

KlapJoeri

GertjanA

Ik heb deze aangeschaft:
http://www.engenius-europe.nl/index.php/product-zoo/hotspot-extender-for-motorhome-yacht-campsite

Die had iemand op Ginkelduin bij zich, goed apparaat. Beetje duur, maar bij Bol met airmiles betaald :-)
Ga deze de zomervakantie uit proberen. Voordeel is (hoop ik :-) ) dat als je deze aanzet, je via je tablet/Phone met wifi naar de admin pagina kunt, waarna je kunt scannen voor netwerken. Ook wifi netwerken op campings waar je eerst in moet loggen (kpn hotspot bijvoorbeeld) werken prima. eenmaal ingelogd, kun je meerdere apparaten op deze ene hotspot aansluiten.

Meer in augustus, als we terug zijn.

G.Suelmann

Is het met deze travelrouters ook mogelijk om, als je je eigen netwerk creeerd,  bv NPO1 te zien in het buitenland ondanks het feit dat deze geo-blocked zijn?
Live today to create a memory for tomorrow...

Juttertje

Citaat van: GertjanA op juni 08, 2015, 07:57:24 PM
Ik heb deze aangeschaft:
http://www.engenius-europe.nl/index.php/product-zoo/hotspot-extender-for-motorhome-yacht-campsite

Die had iemand op Ginkelduin bij zich, goed apparaat. Beetje duur, maar bij Bol met airmiles betaald :-)
Ga deze de zomervakantie uit proberen. Voordeel is (hoop ik :-) ) dat als je deze aanzet, je via je tablet/Phone met wifi naar de admin pagina kunt, waarna je kunt scannen voor netwerken. Ook wifi netwerken op campings waar je eerst in moet loggen (kpn hotspot bijvoorbeeld) werken prima. eenmaal ingelogd, kun je meerdere apparaten op deze ene hotspot aansluiten.

Meer in augustus, als we terug zijn.

Deze heb ik ook, thuis werkt 'ie prima. Let op: wel even zorgen dat je de nieuwste software erop zet! Anders lukt het niet om in te loggen op een camping. Hebben wij bij het proefkamperen ondervonden.

Alex

Citaat van: G.Suelmann op juni 18, 2015, 11:36:52 AM
Is het met deze travelrouters ook mogelijk om, als je je eigen netwerk creeerd,  bv NPO1 te zien in het buitenland ondanks het feit dat deze geo-blocked zijn?
Meestal niet want je gaat met een buitenlandse provider het net op.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

TallGuy212

Als je thuis een vpn server configureert en via deze server verbinding maakt ziet de buitenwereld geen verschil of je in Frankrijk, Tahiti of thuis zit. Dan kun je gewoon tv kijken.

Overigens kan dat ook eenvoudiger op een laptop als je chrome en de Hola plugin gebruikt. Zo kijk ik op mijn iMac thuis gewoon het Netflix aanbod in America of de F1 op ITV.

G.Suelmann

Citaat van: TallGuy212 op juni 18, 2015, 05:07:26 PM
Als je thuis een vpn server configureert en via deze server verbinding maakt ziet de buitenwereld geen verschil of je in Frankrijk, Tahiti of thuis zit. Dan kun je gewoon tv kijken.

Overigens kan dat ook eenvoudiger op een laptop als je chrome en de Hola plugin gebruikt. Zo kijk ik op mijn iMac thuis gewoon het Netflix aanbod in America of de F1 op ITV.

Daar zou ik maar snel mee stoppen:  http://www.telegraaf.nl/digitaal/24096681/__Populaire_Hola-plugin_geen_zuivere_koffie__.html
Live today to create a memory for tomorrow...

Hemertje

Heeft iemand goede ervaringen met een internet prepaid kaart in Spanje ?