Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Stormbanden en vouwwagen?  (gelezen 6333 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Stormbanden en vouwwagen?
« Gepost op: augustus 04, 2015, 09:39:08 pm »

Hi allemaal, ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met stormbanden in combinatie met de vouwwagen. Ik dacht altijd dat je niets tegen natte tentdoeken aan moest zetten omdat het dan kan gaan lekken. Daarom heb ik ook nog nooit een stormband gebruikt. Nu zie ik ze echter wel vaak gebruikt worden door anderen.
We hebben vorige week op vakantie een flinke storm gehad waarbij al mijn haringen aan een kant eruit getrokken zijn, en ik had het misschien wel fijn gevonden als ik er één had gehad.

Ben benieuwd hoe jullie ervaringen zijn
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.689
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2015, 10:04:35 pm »

Ik gebruik wel stormbanden, maar zet ze vast aan het frame. Bij onze wagen zijn daarvoor voorzieningen of ik zet ze aan de punten die door het doek heen komen.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 874
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2015, 10:41:51 pm »

Wij zetten onze luifel vast met stormbanden. Wij gebruiken banden met een ring aan het eind, die over de uiteinden van de stokken gaat, het gedeelte dat door de ringen van het doek gaat.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

Mieke

  • Gast
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 05, 2015, 10:03:12 am »

Dit jaar stevige wind gehad, toch geen stormbanden gebruikt. Wij doen rubbers rond de punten van de stokken en bevestigen daar onze koorden aan, we gebruiken dan stevige lange piketten. Geen problemen ondervonden. Zolang alles maar goed kan meegeven met de wind geeft dit bij onze HK spacer geen probleem.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 05, 2015, 10:13:27 am »

Ik gebruik tot op heden geen stromband(en) maar je hebt gelijk dat je ze steeds meer ziet, beetje een trend denk ik.

Heel belangrijk zijn de haringen! Als je verkeerde haringen gebruikt dan gaan ze snel uit de grond. We hebben een mooie topic waarin alle soorten haringen worden beschreven, heb je daar al een blik op geworpen?  http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=7253.0
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Froessen

  • Gast
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 05, 2015, 10:37:22 am »

Alleen een stormband over de luifel heen, op de hoeken aan de stokken vastgezet. Hielp een hele berg tegen de wind! Vouwwagen was niet nodig, een camp-let is van zichzelf al heel stormvast.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 05, 2015, 11:55:54 am »

Wat ik heb begrepen is dat als je een stormband gebruik je tent doek kan gaan lekker. De band schuurt over het doek de band is niet geïmpregneerd en je doek wel. Dus dat kan op ten duur problemen geven is mijn verteld.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.689
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 05, 2015, 01:34:56 pm »

En je tentdoek slijt. Hiervoor zijn dan weer hulzen die je op de punten waar het frame eronder zit moet gebruiken.  Nadeel is dat je veel flexibiliteit uit het geheel haalt, waardoor  je juist weer grote krachten krijgt, waar de tent niet voor bedoeld is.
De vraag is dan ook of je niet het paard achter de wagen spant.
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 05, 2015, 02:08:18 pm »

Als je stormbanden wilt gebruiken dan inderdaad zoals Tago Herman dat doet. Dus in plaats van de dunnen witte nylon touwtjes gebruik je stormbanden om de boel vast te zetten
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 05, 2015, 02:23:31 pm »

Bij onze vouwwagen gaat die oplossing van Tago Herman niet.
Als het stormt dan goede haringen en touwen kruizen.
Gelogd

Wanderer200

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 471
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2015
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 05, 2015, 03:26:17 pm »

Onze Odyssee heeft van die klik aansluitingen (geen ideen hoe ze heten) en meegeleverde stormbanden dus die gebruik ik.
Gelogd

sergio.clemente.33

  • Gast
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 05, 2015, 07:47:14 pm »

Onze safari heeft ook op veel punten zeg maar bijna alle banden die je vastklikt zoals wanderere200. In zeeland wel goede wind gehad maar ging prima. Wel luifel plat of weg en de rest dicht zodat de wind nergens onder kan slaan.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 640
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2016
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 05, 2015, 08:14:47 pm »


Foutje met tapatalk hierboven......
Onze safari heeft ook op veel punten zeg maar bijna alle banden die je vastklikt zoals wanderere200. In zeeland wel goede wind gehad maar ging prima. Wel luifel plat of weg en de rest dicht zodat de wind nergens onder kan slaan.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2015, 04:04:33 pm »

Ok, als er aanklik gespen aan zitten idd het duidelijk, dan zou ik ze ook gebruiken. Het ging mij om die versies die al dan niet gedraaid over de tent heen getrokken worden. Ik blijf er voorlopig wel af. Eventueel op de pennen van de hoek palen zou natuurlijk wel kunnen, maar dan moet ik er een oogje in slaan.
Gelogd

arjanmeijerman

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
Re: Stormbanden en vouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2015, 04:07:53 pm »

En dat die haringen eruit getrokken waren, kwam omdat bij aankomst de grond knoerhard en stenig was. Daardoor had ik de korte rotspennen gebruikt. Echter veranderde na een flinke stortbui de bodem in een veel zachtere smurrie en  konden de platte haringen er makkelijk in.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal