Stekker

Gestart door Tim, juni 24, 2015, 09:36:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

Avec

Aangezien (zoals @KenJo al zei) Jaeger tegenwoordig de standaard is, is mijn advies om de stekker van de klapper te vervangen door Jaeger. Verloop van 7P naar Jaeger zijn een paar euro. De auto ook Jaeger op (laten) zetten en je bent weer helemaal up-to-date.

poldertoerist

Dus jij adviseert om wat nu standaard op de auto zit en standaard op de vouwwagen te vervangen voor iets anders zodat dat dan standaard is?

Met multicon is helemaal niets mis, dus het spijt me maar dit is een advies wat ik niet echt begrijp.

Adventure Awaits

Tim

Ik ben er al uit, de klapper heeft 7 polig ik krijg 13 polig dus verloopstekkertje en klaar!!  :>

Avec

Citaat van: poldertoerist op juni 29, 2015, 09:31:20 AM
Dus jij adviseert om wat nu standaard op de auto zit en standaard op de vouwwagen te vervangen voor iets anders zodat dat dan standaard is?

Met multicon is helemaal niets mis, dus het spijt me maar dit is een advies wat ik niet echt begrijp.
Het grote manco van multicon is dat pinnen 8–13—waaronder 3 voor draden die stroom tot max 20 A leveren—zeer klein zijn uitgevoerd, dit is een potentieel gevaar voor overbelasting en doorbranden. Daarnaast is de verbinding van die nieuwe pennen niet heel stabiel.

Jaeger heeft voor alle draden een evengrote pen en de verbinding is door de draaikoppeling veel stabieler en minder gevoelig voor vuil. Het is niet voor niets dat dit de nieuwe standaard is. Het is misschien een kleine investering, maar in mijn ogen is dit het waard, zeker als de auto toch een nieuwe 13-polige stekker krijgt.

Yella

Citaat van: Avec op juli 03, 2015, 11:06:59 PM
Het grote manco van multicon is dat pinnen 8–13—waaronder 3 voor draden die stroom tot max 20 A leveren—zeer klein zijn uitgevoerd, dit is een potentieel gevaar voor overbelasting en doorbranden. Daarnaast is de verbinding van die nieuwe pennen niet heel stabiel.

Jaeger heeft voor alle draden een evengrote pen en de verbinding is door de draaikoppeling veel stabieler en minder gevoelig voor vuil. Het is niet voor niets dat dit de nieuwe standaard is. Het is misschien een kleine investering, maar in mijn ogen is dit het waard, zeker als de auto toch een nieuwe 13-polige stekker krijgt.
En de Jaeger spullen zijn aanmerkelijk goedkoper dan Multicon. Ik was 6,95 euro kwijt voor een Jaeger stekker en 7,95 voor een contrastekker/stekkerdoos achter op de Cocoon.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

TallGuy212

Action... Adapter voor 2,59€ van Jaeger naar 7-polig.