Verhoogd bed in bak camplet

Gestart door Ma_loentje, februari 16, 2016, 10:10:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ma_loentje

Hoi.
Al enige jaren erg tevreden met onze Camplet Concorde, maar wat we wel vervelend vinden is dat de vouwkratten met elektra, haringen, hamers, pompen en andere nuttige accessoires altijd in de vouwwagen staan, terwijl we deze alleen maar nodig hebben bij eerste installatie op de camping en heel misschien zo af en toe tussendoor, maar nagenoeg nooit.

Heeft iemand hier toevallig een handige oplossing voor?

Mijn man en ik slapen in het deksel en de kinderen in de bak
Nu heb ik ergens iets gelezen over een een verhoogd bed/ lattenbodem in de bak, waardoor je 2 vliegen in een klap slaat.
1. Betere ventilatie van het matras
2. Opbergruimte onder het bed

Enorm benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, wat eventuele mogelijkheden en nadelen hiervan zijn of dat er misschien nog andere geniale oplossingen te bedenken zijn  :)

Groetjes en vast bedankt!
Marlies

Mathieu76

Ik weet dat ze bij Bravo nog deze optie verkopen....

herrwillem

Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

herrwillem

Camp-let is gestopt met de productie omdat er naar het schijnt problemen waren met tijdens get dichtklappen
Voor alles is een oplossing...
Officiƫle sponsor van het pajottenland en zijn geuze stekers....

Marjootje

Dat klopt, ik heb er ook naar gekeken, lijkt een leuk systeem, maar ik vind de ruimte die eronder overblijft vrij beperkt.
Ik heb nu voor een schoteltjes bodem gekozen en heb 2 enorme zelfgemaakte bakken op de kop getikt, die precies passen op de deksel.
Het bagage probleem blijft bij Camplet iets problematisch

Jet en Jon

Hoi, wij hebben het verhoogde bed/lattenbodem later laten inbouwen in onze Camplet Savanne. We zijn er vanaf het begin erg blij mee geweest. Het bed wordt hierdoor in de wagenbak net zo breed als het bed van de deksel. Het klopt dat er onder dit bed niet veel opbergruimte is maar dat hoort sowieso bij de Camplet. Met een gasveer gaat het bed omhoog zodat je goed bij je spullen kunt. Wel vonden we de kwaliteit van de lattenbodem tegenvallen, de plankjes nogal dun en ze verschoven ook nogal snel. Dit hebben we zelf creatief opgelost met spanbanden. Voordeel vonden wij dat we de kinderen toen op de deksel konden laten slapen, zij zijn lichter en dat vonden we daarom veel prettiger. Wij hebben nooit problemen gehad met het dichtschuiven van het bed.
Voordeel van de Camplet is dat hij supersnel staat, en niet al te veel ruimte vraagt op een camping. De bagage hadden wij er altijd op in een dakzak. Sinds een paar weken hebben we nu de Cabanon Malawi, ben benieuwd of deze ons ook zo goed gaat bevallen..