Raamstokken Alfa

Gestart door Gait, juni 09, 2016, 12:05:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gait

Bij het slaapgedeelte kan het raam als een markies worden opengezet. Ben dus op zoek naar de stokken die je daarvoor kunt gebruiken. Bij onze Alfa zitten ze er niet bij. Heb nu dus de luifelstokken gebruikt. Zitten de raamstokken er standaard bij of moet je zelf wat organiseren?

wijnand

Die stokken zitten er niet bij, maar heb je ook niet nodig. Ik heb door de ogen twee scheerlijnen geknoopt en daarmee kan je het mooi afspannen.

Gait

Dan kom ik te ver naar buiten met de scheerlijnen en moet ik extra haringen slaan. Met stokken kun je de bestaande haringen op de hoek gebruiken. Zal eens nadenken over een andere oplossing

wijnand

Die begrijp ik niet... Wat bedoel je met "dan kom ik te ver naar buiten"? Sta je zo krap op de buren, of bedoel je iets anders? Ik begrijp ook niet helemaal wat je bedoelt met de bestaande haringen. Heb je een foto van het afspannen met de bestaande haringen? Aan de kant van de disselbak zijn toch geen haringen die je kunt gebruiken?
Ik laat de scheerlijnen bij het inklappen zitten en het afspannen kost twee haringen.

Edit: niet heel goed zichtbaar, maar op de foto is te zien hoe ik die markies afspan. Dit was het eerste jaar, dus het was nog voor verbetering vatbaar   :#

Gait

We hebben geen buren, maar het fijne van de Alfa is dat je de stormbanden vlak bij de stokken kunt vast zetten. Zo heb je geen uitstekende scheerlijnen, waar vrouwlief geheid over struikelt. Bij de disselbak zit een haring om het elastiek van de petluifel vast te zetten. Meestal zetten we dat elastiek niet vast, maar nu wel een keer.

wijnand

Aha, op die manier. Die petluifel zet ik onderaan nooit vast, vandaar dat ik de haring daar miste.