Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Waarom een Cabanon?  (gelezen 9848 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Waarom een Cabanon?
« Reactie #15 Gepost op: februari 25, 2016, 10:48:57 am »

Ik moet eerlijk zeggen dat we de voortent alleen in de mei vakantie opzetten, de rest van de klapmomenten doen we alleen de luxe luifel aan de wagenbak.

In de zomervakantie doen we meestal zo'n 6 campings aan...
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 917
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura 2015
Re: Waarom een Cabanon?
« Reactie #16 Gepost op: februari 25, 2016, 12:48:40 pm »

Hier een tevreden Jamet gebruiker die wellicht op een Cabanon (Europa Camper) gaat overstappen.
We hebben nu een Jamet van 2005 de Arizona, hij is groot, comfortabel en minder warm door de binnenhemel.
Mijn zwager heeft een Cabanon, die vindt ik minder praktisch door de boogconstructie (krapper van binnen)
Maar wij willen nog een keer een vouwwagen (voor de kids te groot zijn) en denken sterk aan de Europa Camper Futura.
Omdat deze een tent met dakconstructie heeft (geen boogstokken) een betere zonneluifel (die van Cabanon zijn te klein is de ervaring van mijn zwager) en de deur is makkelijker (de Cabanon opent rechts onder aan de boog, en dat geeft bij slecht weer vaak problemen omdat de tent of te strak staat, of de kinderen de rits niet ver genoeg open doen..... Maar dat is een kwestie van opvoeden :D
Waarom dan toch een nieuwe vouwwagen?
We willen een insectenluifel (dat vindt ik geweldig aan de Cabanons) De slaaptenten zijn donker (kids slapen eerder bij daglicht) En een kuipzeil lijkt mij geweldig (al zijn die in Engeland vaak niet toegestaan)
Moet alleen moeder de vrouw nog overtuigen (de investering is natuurlijk fors bij een nieuwe vouwwagen, je bent compleet zo 10.000 euro kwijt)
Ik heb wel het gevoel dat de kwaliteit van Jamet vroeger beter was dan nu, ik hoor relatief meer klachten over de nieuwere Jamets, maar dat is een gevoel. Die van ons is erg goed voor zijn leeftijd (hebben de rits van de deur vervangen, en een nieuwe luifel gekocht omdat de vorige stuk was door de vorige eigenaar die hem maar 2 jaar heeft gehad)
Succes met de zoektocht en veel plezier met kamperen!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Waarom een Cabanon?
« Reactie #17 Gepost op: maart 12, 2016, 03:08:09 pm »

Wij gingen 2 jaar geleden naar de Wit om te kijken voor Jamet Dakota. Maar ons oog viel meteen op de Mercury. De kwaliteit van het doek, afwerking en ook de kleur (dat is smaak natuurlijk) vielen ons veel meer in de smaak. De Mercury heeft een uitbouw bij de keuken, daardoor is je hoogte gewoon prima. Bij de manga vonden we dit klein overkomen en dus ook "benauwend", maar dat is ook gevoel. Het losse inritsbare kuipzeil gaf ook doorslaggevend tov de Manga.

Succes met je keuze!
Gelogd

PetraL

  • Gast
Re: Waarom een Cabanon?
« Reactie #18 Gepost op: maart 12, 2016, 03:09:20 pm »

Wij hebben net twee weken geleden een vouwwagen aangeschaft.

Zijn diverse merken vouwwagens af gegaan. Op oog bleef vallen op een een boog (tunnel) tent.
We wilde 4 slaapplaatsen van de grond hebben. En daarbij minder werk met opruimen op de vertrek dag.

Voor ons bleven toen de Janet Dakota en cabanon manga en mercury over.
Dakota vonden we qua kleur minder mooi en wilde beter ademend katoen.

Dan was het nog de keuze manga of mercury van cabanon. Onze voorkeur had de manga qua grote maar deze heeft een vast kuipzeil en daar kon geen vliegengaas in worden geritst .
Hebben uit eindelijk de cabanon mercury gekocht

Gefeliciteerd! Goede keuze ;-) :-)
« Laatst bewerkt op: maart 12, 2016, 03:13:06 pm door PetraL »
Gelogd

Harrie_Klapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Mercury
Re: Waarom een Cabanon?
« Reactie #19 Gepost op: april 27, 2016, 05:54:04 pm »

Wij hebben net een vouwwagen aangeschaft. :)

Na de eerste keer een Cabanon gezien te hebben zijn we deze gaan vergelijken met diverse andere merken. Omdat wij een boogtent mooie vinden bleven er niet zoveel over. Uiteindelijk hebben we voor een mercury gekozen omdat deze voor ons de juiste afmetingen had  en hopen we deze 13 mei op te halen bij de Wit. 
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 917
  • Merk: kampeermiddel : Europa Camper Futura 2015
Re: Waarom een Cabanon?
« Reactie #20 Gepost op: april 30, 2016, 11:10:06 pm »

gefeliciteerd, veel plezier ermee. Wij hebben de laatste futura meegenomen (met keuken) er staat er nog een zonder.....
Gelogd

Veek

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Dakota 2014
  • Als ge ni kunt klappen dan moete zwijgen😃
Re: Waarom een Cabanon?
« Reactie #21 Gepost op: mei 09, 2016, 11:48:17 am »

Vorig haar voor dezelfde keuzes gestaan. (Net als velen).
En idd in boxtel en schijndel geweest en dan heb je ze zowat allemaal. En must om te doen...
Een lijstje gemaakt met wat belangrijk was:

-inritsbaar kuipgrondzuil (beestjes en nat) (en als je een 2jarige bijhebt is het helemaal een must vind ik)
In Vlissingen vorige zomer, op een apecamping gestaan met kiezel maar nu weet ik waarom. Na dat hevig weer stonden er overal meertjes op de camping...oh wat was ik blij met mijn inritsbaar zeil. Het leek wel een waterbed,maar ik had droge voeten. En mijn peuter kan gerust spelen zonder dat ik erachter moet lopen.

-tunneltent, tja die dakvormpjes zijn me te nostalgisch.

-ik moet de vw alleen kunnen zetten, wielen onder de keuken et voila niemand meer nodig.

-betaalbaar, de ezeltjes zijn op....dus kmoet ze zelf sch...ten. 10 mille is me te duur.

-lattenbodem, blijkbaar niet vanzelfsprekend bij de meeste...

-wagenbak met middengang zodat ik makkelijk in en uit men bed kan langs de zijkant.

-oplooprem, vering, geremd, neuswiel graag heel het modern zootje.

Ik kwam dan bij de dakota, manga en mercury en de safari uit.

Dakota had dit alles en heeft al de opties gelijk in het pakket dus voor 5500€ pikte ik hem aan zoals ik wou.
De manga voldeed niet aan het kuipzeil
De mercury werd me te duur (ik vind ook de hoeklatjes een ramp bij de wagenbak) ook heb ik bij de manga meer licht binnen wat ik ook leuker vind. De mercury is dan wel meer het cosy-tent type.
De safari vond ik superleuk. En heb ik gezocht maar was me steeds te duur ook weer.

Nu al wat klaptijd met de jamet opzitten en dat gaat me super. Het all-season dak is ook super qua properheid en spoelt met een bui gelijk proper.
Mijn luifel kan niet aan de wagenbak maar heb die eigelijk nog nooit gebruikt. De voortent is gwn 3 stokken meer en ik heb hetzelfde.... Heb ik zo dit weekend weer gedaan.


Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.423
  • Merk: kampeermiddel : CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Waarom een Cabanon?
« Reactie #22 Gepost op: mei 17, 2016, 04:26:14 pm »

Goede keuze!! Veel plezier met jullie nieuwe klapper!
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal