Deksel en bodemplaat Roadmaster Familie S

Gestart door Lientje, juni 19, 2016, 09:04:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Lientje

Beste allemaal,
We hebben onlangs een tweedehands Roadmaster familie s  gekocht uit 2003! Erg blij want de tent ziet er goed uit! We vroegen ons wel af hoe de deksel gesloten kan worden zonder dat de stokken met tent en al op de bak klappen.  Dit heeft de stokken en de onderkant van de deksel namelijk al beschadigd.  Zie de foto's.  Hoe doen jullie dat?

Verder hebben we de spaanplaten bodemplaat eruit gehaald om te vervangen door trespa. Hierdoor kunnen we ook even de bodemplaat van de vouwwagen inspecteren. Het blijkt dat er verschillende lasnaden zijn waarvan de achterste is gescheurd. Zie fotos. Hoe zouden jullie dit oplossen? Lassen of met kit waterdicht maken en textiel aan onderzijde sprayen? 

We zijn benieuwd naar jullie adviezen en meningen! Alvast bedankt!

Drikusniet

Het lijkt mij dat de bodemplaat niet van spaanplaat is, maar van multiplex. Trespa is misschien wel steviger, maar ook veel zwaarder. Je kunt dus beter vervangen door nieuw watervaste multiplex.
De scheur zou ik lassen.

martijn82

Hoi wij hebben een Roadmaster maar bij ons klappen die stokken niet hard naar benden en beschadigen ze de bak niet. Volgend mij vouw je alles verkeerd op en krijg je dat probleem. Roest aan de binnenkant zou kloppen hebben meerdere Roadmaster last van. Ad van Roadmaster weet niet ook niet hoe dat kan. Als je meer info wil zou ik Ad van Roadmaster bellen. Zit in Goirle

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Tom

De roestplekken/bobbels kan je openleggen met een verfkrabber en dan behandelen met zinccoat. Ik heb mijn bodemplaat toen vervangen door 12mm betonplex.

Ik heb zelf het vermoeden dat doordat de bodem met popnagels is bevestigd aan de wagenbak dat hier op de een of andere manier toch speling op komt waardoor er vocht binnen kan dringen en tussen de spaanplaat en de wagenbak gaat zitten. Het verschilt trouwens ook echt per vouwwagen hoe de bodem eruit ziet.

Lientje

Dank voor de reacties tot nu toe!

Foto's van de voortgang volgen!